Είναι πλέον δεδομένο ότι τα τέλη κυκλοφορίας 2021 θα κρύβουν μία δυσάρεστη έκπληξη για εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς αναμένεται αύξησή τους μετά και την υιοθέτηση του νέου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 το λεγόμενο WLTP. 

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ανακοίνωσε την αναπροσαρμογή των συντελεστών τόσο στα Τέλη Κυκλοφορίας όσο και το Τέλος Ταξινόμησης ώστε να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες οχημάτων και να μην αυξηθούν οι δασμοί στα αυτοκίνητα. 

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Newsauto.gr οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι δύο και αφορούν στην αύξηση των ορίων των εκπομπών ρύπων κατά 10 ή 20%.

Ειδικότερα σύμφωνα με το πρώτο σενάριο περιλαμβάνει αύξηση 10% στα όρια των CO2 και τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται:

0-99 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος

100-110 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο

111 – 132 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

133 – 152 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο

153 – 176 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

177 – 198 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

199 – 220 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

221 – 275 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

276 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο περιλαμβάνει αύξηση 20% στα όρια των CO2 και τα Τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται:

0-108 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος

109-120 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο

121 – 144 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

145 – 184 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο

185 – 220 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

221 – 264 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

265 – 316 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

317 – 378 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

379 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τα παραπάνω Τέλη Κυκλοφορίας εξετάζεται να επιβληθούν στα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Μαρτίου 2020 ωστόσο υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα επιβληθούν στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2016 όποτε και ξεκίνησαν να μετρώνται οι εκπομπές CO2 με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP. Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η Νοεμβρίου του 2010 έως και το 2015 τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με τους υπάρχοντες συντελεστές με αποτέλεσμα να παραμείνουν αμετάβλητα τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Τι να περιμένουν οι ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων

Τα Τέλη Κυκλοφορίας στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 31η Οκτωβρίου 2010 και υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει να τα αυξήσει σε ποσοστό από 2% έως και 10% εξαιτίας της παλαιότητας και των υψηλών ρύπων. Επειδή όμως μιλάμε για πάνω από 3 εκατ. οχήματα παλαιάς τεχνολογίας στο ΥΠΟΙΚ κάνουν δεύτερες σκέψεις.

Σε περίπτωση όμως που εγκριθούν τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως το 2000 να κυμανθούν από 22 έως 1.230 ευρώ που είναι σήμερα σε 24 έως 1.353 ευρώ.

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 2001 έως και 2005 τα Τέλη Κυκλοφορίας εξετάζεται να κυμανθούν από 22 – 1.050 ευρώ σε 23 έως 1.102 ευρώ.

Τέλος στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 2006 έως τον Οκτώβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας από 22 έως 1.380 ευρώ θα κυμανθούν σε 22,4 έως 1.400 ευρώ.