email: odigospierias@gmail.com
κινητό: 693 486 8098 Τάσος

Κλήσεις τροχαίας: Πότε μπορούν να διαγραφούν

διαφήμιση

Η ελληνική νομοθεσία προσφέρει το δικαίωμα της αμφισβήτησης μιας κλήσης και της ακολούθως της διαγραφής της, αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει να γνωρίζετε τις προϋποθέσεις.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε βρεθεί στη δυσάρεστη θέση της καταβολής ενός προστίμου το οποίο μας επιβλήθηκε εξαιτίας μιας τροχονομικής παράβασης, ωστόσο, πριν φτάσει κανείς στο ταμείο οφείλει να γνωρίζει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να υπερασπιστεί την αθωότητα του ή τους λόγους για τους οποίους μπορεί να ελπίζει σε μια θεόσταλτη παραγραφή.

Αν υποθέσουμε, λοιπόν, ότι η παράβαση για την οποία μάς έχει επιβληθεί ένα χρηματικό ή ακόμα και διοικητικό πρόστιμο ίσως αδικεί τις αγαθές προθέσεις μας και το αστυνομικό όργανο στο οποίο καλούμαστε να απολογηθούμε δεν συμμερίζεται τη δική μας οπτική.

Σε αυτή την περίπτωση, η ορθότερη πρακτική είναι να παραλάβουμε τη βεβαίωση της παράβασης και εντός τριών ημερών να απευθυνθούμε στο αρμόδιο τμήμα της Τροχαίας υποβάλλοντας γραπτώς ένσταση και ζητώντας να αποσυρθούν οι όποιες κυρώσεις έχουν επιβληθεί.

Η ένσταση θα εξεταστεί από τους επικεφαλής της υπηρεσίας, η οποία είναι υποχρεωμένη να απαντήσει για το αν αναγνωρίζει κάποια ελαφρυντικά σε σχέση με την παράβαση στην οποία έχει υποπέσει ο οδηγός.

Αν και σπάνια το χρηματικό πρόστιμο αναιρείται, δεν ισχύει το ίδιο για τις διοικητικές ποινές, η αναίρεση των οποίων συνηθίζεται σε παραβάσεις οι οποίες δεν ανήκουν στην κατηγορία των αντικοινωνικών.

Αξίζει να γνωρίζετε ότι σε πιθανή αφαίρεση πινακίδων ή διπλώματος οδήγησης, θα πρέπει να έχει ήδη πληρώσει το χρηματικό πρόστιμο ώστε να παραλάβετε από την αρμόδια τροχαία τα στοιχεία που σας έχουν αφαιρεθεί.

Στην περίπτωση που δεν προκύπτει κάποια διοικητική ποινή και είστε διατεθειμένοι να πάρετε το ρίσκο της μη πληρωμής του χρηματικού προστίμου, τότε μπορείτε να ελπίζετε σε μια ενδεχόμενη παραγραφή του.

Από την άλλη, πολίτης κατήγγειλε την άρνηση του Δήμου Περάματος να διαγράψει οφειλή προερχόμενη από κλήση για παράνομη στάθμευση του έτους 2014, για την οποία ενημερώθηκε το έτος 2023. Ο Συνήγορος του Πολίτη ζήτησε από τον Δήμο την διαγραφή της οφειλής, επισημαίνοντας ότι αυτή έχει παραγραφεί καθώς βεβαιώθηκε ταμειακά μετά την πάροδο 8 ετών από την τέλεση της παράβασης και συνεπώς μετά την πάροδο της προβλεπόμενης αποσβεστικής προθεσμίας των 3 ετών. Ο Δήμος αποδέχθηκε τις προτάσεις του Συνηγόρου και προχώρησε στη διαγραφή της οφειλής.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη αναφορά αξίζει να σημειωθεί ότι το ζήτημα του χρόνου παραγραφής της αξίωσης των Ο.Τ.Α. να προβαίνουν σε ταμειακή βεβαίωση χρηματικού ποσού που προέρχεται από πρόστιμο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) έχει απασχολήσει διαχρονικά τον Συνήγορο του Πολίτη.

Στο πλαίσιο διερεύνησης σχετικών αναφορών, κατά την τελευταία δεκαετία, η Αρχή έχει διατυπώσει με συνέπεια την άποψη ότι η Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης (κλήση) αποτελεί νόμιμο τίτλο βεβαίωσης, καθώς και ότι η ταμειακή βεβαίωση των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που επιβλήθηκαν με πράξεις βεβαίωσης παράβασης, θα πρέπει να διενεργείται αυστηρά εντός 3τίας από την κτήση του τίτλου βεβαίωσης.

ΠΗΓΗ

Ειδήσεις σε ετικέτες

Δεύτερη ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Δήμου Κατερίνης. Παιδικές χαρές - Δημοτικό Ραδιόφωνο

Σχετικά άρθρα