Μόλις 18 από τους 486 εργαζόμενους στην πρωινή βάρδια του μετρό, μέλη του σωματείου που εξήγγειλε τη στάση εργασίας, δήλωσαν ότι απεργούν λέει στο protothema.gr ο υφυπουργός Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης – Στη βάρδια συνολικά απασχολούνταν 1.158  εργαζόμενοι μέλη τριών σωματείων συνολικά – 270 εργαζόμενοι ήταν απόντες με ρεπό, κανονικές και άδειες ασθενείας – Για να μην επιστρέψουν στα εκδοτήρια 21 εργαζόμενοι από υπηρεσίες γραφείου έγινε η ξαφνική κινητοποίηση

Ομηροι μόλις 18 απεργών έμειναν οι Αθηναίοι σήμερα το πρωί σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών: Σύμφωνα με όσα είπε στο protothema.gr ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης ότι απεργούν δήλωσαν μόλις 18 εργαζόμενοι στο σύνολο των 486 εργαζομένων-μελών του σωματείου ΣΕΛΜΑ-Μετρό  που είχαν βάρδια το πρωί σήμερα. Οι εργαζόμενοι-μέλη του συγκεκριμένου σωματείου είναι 855, ενώ σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο protothema.gr ο κ. Κεφαλογιάννης, πρωινή υπηρεσία σήμερα είχαν 1.158 εργαζόμενοι, μέλη των τριών σωματείων του Μετρό της Αθήνας.

«Προφανώς αυτοί οι 18 εργαζόμενοι που δήλωσαν απεργοί υπηρετούν σε κρίσιμα πόστα για τη λειτουργία των συρμών και γι’ αυτό παρότι ο αριθμός είναι τόσο μικρός, εντούτοις το μέσο δεν λειτούργησε», είπε ο κ.Κεφαλογιάννης. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, μεγάλος αριθμός εργαζομένων ενώ δήλωσε ότι εργάζεται κανονικά, εντούτοις πρακτικά δεν παρέσχεσαν τις υπηρεσίες τους. «Στο σύνολο των εργαζομένων σήμερα, σε όλες τις βάρδιες έχουν δηλωθεί 270 απουσίες για διάφορους λόγους: ρεπό, ασθένειες, κανονικές άδειες», είπε ο κ. Κεφαλογιάννης. 
Ουσιαστικά, απεργοί δήλωσαν μόνο όσοι ήταν αναγκαίο για να μην κινηθούν οι συρμοί, αφού υπηρετώντας σε κρίσιμα πόστα με την απουσία τους δεν διασφαλιζόταν η ασφάλεια στην κίνηση των συρμών.

Στάση εργασίας για να μη γυρίσουν από υπηρεσίες γραφείων στα εκδοτήρια 21 εργαζόμενοι

Το αποτέλεσμα ήταν να υποστούν τεράστια ταλαιπωρία όσοι οδηγοί έπρεπε να κινηθούν το πρωί της Τρίτης με το όχημά τους στους δρόμους της Αττικής μετά την αιφνιδιστιακή απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας να προχωρήσει σε στάση εργασίας και να ακινητοποιήσει τους συρμούς από τις 6 έως τις 10. Το κυκλοφοριακό χάος αναμένεται να έχει και δεύτερο γύρο τις μεσημεριανές-απογευματινές ώρες με το σχόλασμα από τις δουλειές. 

Η οργή των πολιτών γίνεται ακόμα μεγαλύτερη από την αιτία πίσω από την κινητοποίηση η απόφαση για την οποία ελήφθη το απόγευμα της Δευτέρας, με αποτέλεσμα πολλοί να μην ενημερωθούν έγκαιρα και να ταλαιπωρηθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σωματείο ΣΕΛΜΑ, το οποίο έχει πολιτική τάση προς τον ΣΥΡΙΖΑ, αποφάσισε στάση εργασίας για την επανατοποθέτηση σε θέσεις εκδοτών 21 εργαζομένων οι οποίοι με διάφορους τρόπους είχαν αποχωρήσει από τα εκδοτήρια για διάφορες διοικητικές υπηρεσίες γραφείου.

Όπως έγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο twitter, πρόκειται για εκβιασμό 21 ατόμων από τα οποία «ζητήθηκε να κάνουν τη δουλειά τους».

Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων

Είχαν προηγηθεί οι αποφάσεις διοικητικών συμβουλίων ή διευθύνοντων συμβούλων του Μετρό, με τις οποίες εκατοντάδες υπάλληλοι που εργάζονταν σε υπηρεσίες προσωπικό πεδίου (εκδότες, σταθμάρχες, κλπ.) μεταφέρθηκαν σε θέσεις γραφείου, με αποτέλεσμα, ειδικά στους σταθμούς που δεν επαρκούν τα αυτόματα μηχανήματα, να υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις για την πώληση εισιτήριων και τη φυσική παρουσία της εταιρείας στους σταθμούς.

Την περίοδο 2013-2014 ωστόσο περισσότερα από 250 άτομα είχαν επιστρέψει σε θέσεις εκδοτών και ελεγκτών με αποτέλεσμα οι εισπράξεις του ΟΑΣΑ από εισιτήρια και κάρτες να φτάσουν τα 220 εκατ. ευρώ.

Μετά τη μετακίνηση μεγάλου αριθμού εργαζομένων σε θέσεις γραφείου και παρά την έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτήριου, οι αντίστοιχες εισπράξεις είναι 150 εκατ. ευρώ, μείωση που προφανώς σχετίζεται και με την απουσία εργαζομένων από εκδοτήρια και υπηρεσίες ελέγχου.

Πηγές από το υπουργείο Μεταφορών αναφέρουν ότι «θα ήταν απολυτά παράλογο να υποχωρήσουμε στο θέμα της αναδιάταξης του προσωπικού ακόμα και αν οι πιέσεις προέρχονται συχνά και από τον δικό μας πολιτικό χώρο».

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν με νόημα ότι η κινητοποίηση αυτή εντάσσεται σε μια γενικότερη προσπάθεια να αμφισβητηθούν οι γενικοί διευθυντές που τοποθετήθηκαν από την νέα κυβέρνηση σε συνεννόηση με τους διευθύνοντες και τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών που παραμένουν τοποθετημένα από την προηγουμένη κυβέρνηση και το υπερταμείο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην άμεση επέκταση της σύμβαση ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΑ προκειμένου να προστεθούν στο επόμενο τετράμηνο πάνω από 100 εκδοτικά μηχανήματα στους υφιστάμενους και στους νέους προβλεπόμενους σταθμούς.

Από το αρμόδιο υπουργείο, τέλος, προαναγγέλουν, όπως έκανε νωρίτερα και ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, νομοθετική παρέμβαση ώστε ακόμη και σε περίπτωση απεργίας να εκτελούνται κάποια ελάχιστα δρομολόγια για να εξυπηρετούνται οι πολίτες.

Πααράλληλα παρά τις επεκτάσεις που προβλέπονται για το ΤΡΑΜ και το ΜΕΤΡΟ, οι προηγούμενες διοικήσεις δεν προέβλεψαν την εγκατάσταση αυτόματων εκδοτικών μηχανημάτων στους νέους σταθμούς.