Όταν είμαστε άρρωστοι με γρίπη, το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι να επιδεινώσουμε τα συμπτώματά ακόμα περισσότερο, χωρίς να το καταλάβουμε. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, πρέπει να αποφεύγουμε εντελώς τις παρακάτω τροφές.

Αναψυκτικά και διάφορα ζαχαρώδη
Ένα από τα πιο δημοφιλή γιατροσόφια όταν αρρωσταίνουμε είναι ο χυμός πορτοκάλι, επειδή μας προσφέρει μια γερή δόση βιταμίνης C. Από την άλλη, είναι φορτωμένος και με ζάχαρη, που προκαλεί φλεγμονές και βλάπτει τα λευκά αιμοσφαίρια, που καταπολεμούν τις μολύνσεις.

Το ίδιο, όπως είναι φυσικό, ισχύει και για όλα τα υπόλοιπα νόστιμα και γεμάτα ζάχαρη σνακ που μπορεί να νιώθουμε πως αξίζουμε να φάμε όταν είμαστε άρρωστοι. Αντί, λοιπόν, να πέσετε με τα μούτρα σε ένα κουτί μπισκότα, προτιμήστε φρούτα ή ανάλατο ποπ κορν. Και θυμηθείτε να πίνετε πολύ νερό.

Δείτε και Πως η ζάχαρη τσακίζει το ανοσοποιητικό

Γαλακτοκομικά
Κυκλοφορεί ένας μύθος ότι τα γαλακτοκομικά αναγκάζουν το σώμα να παράγει μεγαλύτερες ποσότητες βλέννας. Παρ’ όλο που δεν ισχύει κάτι τέτοιο, σε μερικούς ανθρώπους τα γαλακτοκομικά μπορεί να κάνουν την βλέννα που έχει συσσωρευθεί στον λαιμό να αποκτήσει μεγαλύτερη πυκνότητα, και να είναι ακόμα πιο ανυπόφορη. Συνεπώς, αν λίγο γάλα σας κάνει να νιώσετε χειρότερα, καλύτερα να το αποφύγετε για λίγες μέρες.

Πάντως, αν δείτε ότι δεν σας πειράζουν, μην κόψετε τα γαλακτοκομικά, καθώς είναι καλές πηγές πρωτεΐνης και βιταμίνης D, που ενισχύουν την δράση του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, το γιαούρτι περιέχει προβιοτικά, που βοηθούν στην εξισορρόπηση των βακτηρίων του στομαχιού.

μεγάλη η μυθοπλασία γύρω από τα γαλακτοκομικά: Λιπαρά γαλακτοκομικών~ΔΕΝ φράζουν τις αρτηρίες, ΟΎΤΕ αυξάνουν τα καρδιαγγειακά

Αλκοόλ
Αν είστε άρρωστοι, το αλκοόλ δεν πρέπει να έχει καμία θέση στη ζωή σας. Όπως και η ζάχαρη, το αλκοόλ προκαλεί φλεγμονές, αποδυναμώνει τα λευκά αιμοσφαίρια και καθυστερεί την ανάρρωση. Επιπλέον, το αλκοόλ μπορεί να σας αφυδατώσει ακόμα περισσότερο – που σημαίνει ότι είναι πολύ πιο εύκολο να μεθύσετε όταν είστε άρρωστοι, και να έχετε ένα πολύ επίπονο hangover την επόμενη ημέρα.

Ανοσοποιητικό και Φλεγμονή: Τι είναι και πως επιδρούν στην υγεία

Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες
Μπορεί όταν ήμασταν παιδιά και αρρωσταίναμε, η μαμά να μας έφτιαχνε τοστ, αλλά δεν πρόκειται να μας κάνει να νιώσουμε καλύτερα. Όλα τα τρόφιμα που περιέχουν επεξεργασμένους υδατάνθρακες θα αυξήσουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, όπως και τα ζαχαρώδη φαγητά, δημιουργώντας προβλήματα στις άμυνες του οργανισμού και στο πόσο γρήγορα θα αναρρώσουμε.

Αν δεν θέλετε να αποφύγετε το ψωμί ενώ είστε άρρωστοι, φροντίστε τουλάχιστον να είναι ολικής άλεσης, που περιέχει σύνθετους, πιο υγιεινούς υδατάνθρακες.

Πόσο αληθινό; Ψωμί του τοστ: Πόσο υγιεινό είναι;
και Γιατί οι επεξεργασμένες τροφές διαταράσσουν την υγεία

Τροφές για να καταπολεμήσετε τη γρίπη
Ακόμα και εάν έχετε κάνει το καλύτερό για να καταπολεμήσετε τη γρίπη του Φθινοπώρου, είναι αναπόφευκτο, ότι ο καθένας θα πάθει τουλάχιστον ένα ήπιο συνάχι, μέχρι να έρθει ξανά το Καλοκαίρι.

Όταν είστε άρρωστοι, το σώμα σας χρειάζεται περισσότερες θερμίδες για να λειτουργήσει κανονικά. Επίσης, πρέπει να εργαστεί σκληρότερα από το φυσιολογικό, προκειμένου να καταπολεμήσει τη λοίμωξη, ειδικά τον πυρετό.

Για να το πετύχετε αυτό, θα πρέπει να διατηρήσετε υψηλά τα επίπεδα ενέργειας. Επιπλέον, είναι σημαντικό, να τρώτε σε τακτά χρονικά διαστήματα, διότι εάν καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες από το κανονικό, μπορεί να περιοριστεί η ικανότητα του σώματος να θεραπευτεί.

“Τροφή-Φάρμακο”: Τα παραπάνω ισχύουν ΕΝ ΜΈΡΕΙ, διότι σε άλλες περιπτώσεις χρειάζεται εξωγενή ενέργεια ο οργανισμός και σε άλλες χρειάζεται μόνο την δική του: Ασιτία και αυτοφαγία: Πώς αυτό-επιδιορθώνεται το σώμα μας

Ο οργανισμός μας όταν λειτουργεί σωστά είναι ΠΆΝΣΟΦΟΣ και σε καθοδηγεί σε ό, τι του είναι απαραίτητο. Έτσι εάν νιώθεις πείνα, να φροντίσεις να τρως τρόφιμα όπως τα παρακάτω, ενώ εάν δεν πεινάς, να μην τρως για όσο διαρκεί.

Τέλος το σώμα μας καταπολεμάει την λοίμωξη με τον πυρετό και ΌΧΙ τον ίδιο τον πυρετό. Ίσα ίσα, που τον χρησιμοποιεί ως “όπλο” ενάντια στο εκάστοτε μικρόβιο: Πυρετός~Το όπλο του οργανισμού ενάντια σε λοιμώξεις και μικρόβια

Σχέδιο δράσης
Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσετε τη γρίπη είναι να πίνετε άφθονα υγρά και να τρώτε ισορροπημένα. Μάθετε ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνετε, για να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας.

Ζωμός- Σούπα με κοτόπουλο.
Δεν είναι μόνο μια ιστορία της γιαγιά σας, ότι η κοτόσουπα μπορεί να απαλύνει ένα κρυολόγημα. Το κοτόπουλο περιέχει ένα αμινοξύ, που ονομάζεται κυστεΐνη, η οποία βοηθάει να φύγουν οι βλέννες από τους πνεύμονες, ενώ ο ζεστός ζωμός συμβάλει στην πρόληψη της αφυδάτωσης, και στην καταπολέμηση της φλεγμονής στο λαιμό.

Κοτόσουπα: Πολύ καλλίτερη επιλογή για βήχα-κρυολόγημα από τα φάρμακα

Ζεστό τσάι.
Τα ζεστά υγρά μπορούν να καταπραΰνουν τον πονόλαιμο και να ανακουφίσουν τη συμφόρηση. Το ζεστό πράσινο τσάι, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, που καταπολεμούν τις λοιμώξεις και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Επίσης, το ζεστό νερό με λεμόνι είναι και αυτό ιδανικό, ώστε να παραμένετε ενυδατωμένοι, ενώ βοηθάει τη βουλωμένη μύτη.

Ζεστά. ΌΧΙ καυτά: Γιατί δεν πρέπει να πίνουμε καυτά τα ροφήματα

Εσπεριδοειδή.
Είναι ένας μύθος ότι, η βιταμίνη C μπορεί να θεραπεύσει το κοινό κρυολόγημα, και δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα πολλά επιστημονικά στοιχεία, που να υποστηρίζουν ότι, τα εσπεριδοειδή, όπως το πορτοκάλι, μειώνουν τη διάρκεια ή τη σοβαρότητα των κρυολογημάτων.

Όταν εμπλέκονται μικρόβια, με τακτική κατανάλωση και όχι μόνον κατά την διάρκεια, είναι καθόλα αληθινό ότι η Βιταμίνη C: Ενισχύει την ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού σε επιθέσεις ιών και βακτηρίων

Ωστόσο, ενώ τα εσπεριδοειδή μπορεί να μην είναι πανάκεια, το μαλακό στρώμα του δέρματος στα πορτοκάλια, στα λεμόνια, στο γκρέιπφρουτ και στο λάιμ, περιέχει φλαβονοειδή, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στην ανάκαμψη.

ΔΕΝ κινδυνεύεις από ιούς-βακτήρια-μύκητες, αλλά από το εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα

Πικάντικα τρόφιμα.
Τα πικάντικα τρόφιμα μπορούν να κάνουν τη μύτη και τα μάτια σας να έχουν καταρροή, αλλά είναι επίσης, αποτελεσματικά φυσικά αποσυμφορητικά. Οι καυτερές πιπεριές και το τσίλι, μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της συμφόρησης.

Τα 10 οφέλη των πικάντικων τροφών

Μπανάνες.
Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο, το οποίο συχνά μειώνεται όταν έχετε εφίδρωση, εμετό, ή διάρροια. Επίσης, αυτά τα φρούτα χωνεύονται πιο εύκολα, και μπορεί να συμβάλουν στην αναδημιουργία των χαμένων ηλεκτρολυτών.

Μήπως σου λείπει κάλιο; Αιτίες, συμπτώματα, επιπτώσεις και πηγές

πηγές
jenny.gr
parapolitika.gr
www.kriti24.gr