Αβάντι μαέστρο.
Σε ένα ενημερωτικό δελτίο δεν μπορούμε να βάλουμε μουσική υπόκρουση, λίγο πολύ όμως ξέρεις πώς πάει. Η παράσταση αρχίζει.
Ας πούμε ότι σου αρέσει μία κοπέλα (είτε είσαι άντρας είτε γυναίκα). Της εξομολογείσαι τα αισθήματά σου και της ζητάς να κάνετε σχέση. Τι σχέση έχει αυτό με το Π.Υ.Σ.Δ.Ε.; θα αναρωτιέσαι. Μη βιάζεσαι. Η κοπέλα δεν σου λέει «σε απορρίπτω, δεν μου αρέσει η φάτσα σου, δεν καλύπτεις τις ανάγκες μου». Στο λέει ευγενικά, κάπως έτσι: «Δε νομίζω ότι ταιριάζουμε, δεν είμαι σε φάση για σχέση». Τι φάση; σκέφτεσαι. Φταίω εγώ που της εξομολογήθηκα τον έρωτα μου.
Ευγενικά στο είπε κι όμως … Αισθάνεσαι έντονα την απόρριψη. Πας να σκάσεις. Σκέψου τώρα να στο έλεγε με τον πρώτο τρόπο. Πόσο χειρότερα θα αισθανόσουν;
Είσαι τώρα εκπαιδευτικός και έχεις την ατυχία να υπηρετείς σε σχολείο, που ανήκει στη δικαιοδοσία του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Πιερίας. Υπηρετείς σε ένα σχολείο, στο οποίο νομίμως σε τοποθέτησε το Π.Υ.Σ.Δ.Ε., πήρες τις ώρες Α΄ ανάθεσης, όπως προβλέπεται, και συμπληρώνεις το ωράριό του με ώρες Β΄ ανάθεσης, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ή του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Δεν το έβγαλες από το μυαλό σου. Προβλέπεται από το νόμο, που κάποιοι τον σπούδασαν κιόλας, όχι όμως με πρόθεση να τον υπηρετήσουν, αλλά με σκοπό να τον παραβιάζουν συνεχώς και μάλιστα οικογενειακώς.
Ξαφνικά το Π.Υ.Σ.Δ.Ε., εντελώς αυθαίρετα και παράνομα, σου αφαιρεί τις ώρες της Β΄ ανάθεσης ή ακόμα και της Α΄ ανάθεσης , όπως θα διαπιστώσεις στη συνέχεια και σε στέλνει σε άλλο απομακρυσμένο σχολείο να συμπληρώσεις το ήδη συμπληρωμένο ωράριό σου. Φυσικά, όλα αυτά με το πρόσχημα της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και για το καλό των μαθητών, οι οποίοι αναγκάζονται να αλλάξουν καθηγητή στη μέση της χρονιάς. Και φυσικά οι προγραμματιστές των σχολείων κόβουν φλέβες, αφού πρέπει να τροποποιήσουν εκ νέου τα προγράμματα των σχολείων τους. Μπάχαλο.
Τι να κάνεις; Ακολουθείς τη νόμιμη διαδικασία. Δεν παίρνεις τηλέφωνο τον ξάδερφο στο υπουργείο παιδείας, για να τους τραβήξει το αυτάκι, αλλά κάνεις αίτηση θεραπείας, ένσταση κατά το κοινώς λεγόμενο. Βγάζεις τα εσώψυχά σου. Αναφέρεις τις ασθένειές σου, τα οικονομικά σου προβλήματα, τα προσωπικά σου θέματα, εε και λίγο τη νομοθεσία, που νομίζεις ότι σε προστατεύει. Και χλατς, τρως άλλη μία χυλόπιτα. Απορρίπτεται. Όχι με τον γλυκό τρόπο, αλλά με τον άλλο, που μοιάζει πιο πολύ με βιασμό.
Τι είσαι; Πρωταγωνιστής σε ένα θέατρο σκιών.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΟ Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ΠΙΕΡΙΑΣ
ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ
της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Θέμα: Συνεδρίαση του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. στις 29-11-2021 – Πράξη 45η.
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι, τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Πιερίας στις 29-11-2021 είναι τα εξής:
Θέμα 1ο: Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας νεοδιόριστης εκπαιδευτικού.
Αναγνωρίστηκε ομόφωνα ο χρόνος προϋπηρεσίας μιας εκπαιδευτικού ΠΕ87.09
Θέμα 2ο: Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Αναγνωρίστηκε ομόφωνα ο χρόνος προϋπηρεσίας μιας εκπαιδευτικού ΠΕ82, ενός εκπαιδευτικού ΠΕ86 και μιας εκπαιδευτικού ΠΕ03. Επίσης αναγνωρίστηκε με ψήφους 4-1 η προϋπηρεσία μιας εκπαιδευτικού ΠΕ04.01, μειοψηφώντας ο αιρετός της Κ.Ε.Ε.
Μα καλά γίνεται αυτό; Και γιατί ο αιρετός να καταψηφίσει κάτι τέτοιο; Πολύ απλά διότι η εκπαιδευτικός, εκτός από την προϋπηρεσία από σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης προσκόμισε και προϋπηρεσία από Σ.Δ.Ε. Οι προϋπηρεσίες αυτές, σύμφωνα με την υπηρεσία, αλλά και σύμφωνα με τα τέσσερα διοικητικά μέλη του Π.Υ.Σ.Δ.Ε., που τηρούν πάντα το νόμο, δεν αναγνωρίζονται για μισθολογική κατάταξη διότι είναι συμβάσεις έργου.
Ρωτήσαμε τι είδους υπηρεσία προσέφερε η συνάδελφος στο Σ.Δ.Ε. Ήταν μήπως καθαρίστρια; Ήταν γραμματέας; Δεν πήραμε απάντηση. Ρωτήσαμε, αν ο χρόνος που οι συνάδελφοί μας υπηρετούν στα Σ.Δ.Ε. υπολογίζεται ως διδακτική προϋπηρεσία και δεν πήραμε απάντηση. Μάλλον για την ακρίβεια πήραμε απάντηση και αυτή ήταν από τον δοτό (σύμφωνα με τη ΔΑΚΕ) διοικητικό ψευτοαιρετό. Μας υπενθύμισε την περίπτωση συναδέλφου ΠΕ02, για την οποία ζητούσαμε να αναγνωριστεί ως διδακτική η προϋπηρεσία της ως Γραμματέας! Μα καλά είναι δυνατόν; Κι όμως είναι. Πράγματι συνάδελφος ΠΕ02 Ε.Α.Ε. είχε ζητήσει να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία της σε ιδιωτικό σχολείο της Λάρισας. Με τη μόνη διαφορά ότι ο τότε εργοδότης της την είχε δηλώσει όχι ως δασκάλα, αλλά ως Γραμματέα για να αποφύγει καταγγελίες ότι χρησιμοποιεί εκπαιδευτικούς ΠΕ02 στη θέση ΠΕ70, σε μια περίοδο που υπήρχε έλλειψη σε δασκάλους ΠΕ70. Η συνάδελφος προσέφυγε δικαστικά και δικαιώθηκε, ωστόσο το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Πιερίας δεν λαμβάνει υπόψη του, ως γνωστόν, τις δικαστικές αποφάσεις και ως εκ τούτου απέρριψε το αίτημα της εκπαιδευτικού, με ψήφους 4-1 εννοείται. Τις παρανομίες του εργοδότη τις πληρώνει ο εργαζόμενος, με τις ευλογίες του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Περσινά ξινά σταφύλια.
Φυσικά, μιλώντας για παρανομίες, οι συνειρμοί έρχονται από μόνοι τους και θυμόμαστε φήμες που μιλάνε για αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες κάποιοι συγκεκριμένοι συνάδελφοι έχουν καταδικαστεί π.χ. για πλαστογραφία και αντί να διωχθούν πειθαρχικά, απολαμβάνουν σήμερα το εφάπαξ τους.
Ας επιστρέψουμε όμως στην συνάδελφο ΠΕ04.01.
- Ποιος νόμος είναι αυτός, με βάση τον οποίο δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία της;
- Ο Ν. 4354/2015, άρθρο 11.
Μωρέ μπράβο γνώση της νομοθεσίας, που έχει η προϋπηρεσία … εεε συγνώμη η υπηρεσία είναι το σωστό.
Ο δοτός κάνει τον έξυπνο. Ή μάλλον πιο σωστά μας δείχνει πόσο έξυπνος είναι και μας κάνει μάθημα περί νομοθεσίας. Θα τρελαθούμε τελείως μ’ αυτό το Π.Υ.Σ.Δ.Ε.. Ο Νταλί ζει. «Δεν είναι απαραίτητέ να γνωρίζει το κοινό αν αστειεύομαι ή είμαι σοβαρός, όπως δεν είναι απαραίτητο να το γνωρίζω εγώ ο ίδιος».
Μεταξύ λοιπόν σοβαρού και αστείου είπαμε να ψάξουμε τον συγκεκριμένο νόμο, μιας και η τηλεόραση έχει μόνο debate, την τούρτα της μαμάς, άγριες μέλισσες, GNTM, η γη της ελιάς και Κώτσος βασιλιάς.
Anyway, δεν πειράζει. Ας γίνουμε και πάλι δικηγόροι:
«Ν. 4354/2015
Άρθρο 11
Χρόνος και τρόπος μισθολογικής εξέλιξης
- (όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.2 του Άρθρου 35 Ν. 4484/2017 και την Παρ.4 του Άρθρου 90 Ν. 4485/2017)
α. Ως προϋπηρεσία, που αναγνωρίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων, που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 9, λαμβάνεται η υπηρεσία που προσφέρεται σε φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 7 των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στους επίσημους θεσμούς και όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σχέση εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου. Για υπηρεσίες που παρέχονται με μειωμένο ωράριο εργασίας, αναγνωρίζεται για μισθολογική εξέλιξη τόσος χρόνος, όσος προκύπτει από το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των ωρών εργασίας δια του αριθμού των ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης που ισχύει για τον αντίστοιχο κλάδο υπαλλήλων. Για τον υπολογισμό της αναγνωριζόμενης κατά τα προαναφερθέντα υπηρεσίας το έτος λογίζεται για τριακόσιες (300) ημέρες, ο μήνας για είκοσι πέντε (25) ημέρες και η εβδομάδα για έξι (6) ημέρες εργασίας.».
Ας πάμε και στο άρθρο 7, μήπως μας ξεφύγει κάτι
«Άρθρο 7
Πεδίο εφαρμογής
- Στις διατάξεις του παρόντος υπάγονται οι μόνιμοι και δόκιμοι πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου:
……………………..
η) οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
……………………..
- (όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.1 του Άρθρου 70 Ν. 4712/2020 και την Παρ.1 του Άρθρου 181 Ν. 4782/2021)
Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος:
……………………..
στ) το προσωπικό, που απασχολείται με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου (Ι.Δ.Ο.Χ.) σε έργα ή προγράμματα, τα οποία χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους και τη διαχείριση των οποίων αναλαμβάνουν τα ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα και οι τεχνολογικοί φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258), οι Ε.Λ.Κ.Ε., των Α.Ε.Ι. του άρθρου 50 του ν. 4485/2017 (Α’ 114) και τα Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα (Ε.Π.Ι.) που ιδρύθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 17 του ν. 2083/1992 (Α’ 159), με την επιφύλαξη του άρθρου 28».
Ψάξε τώρα, αν δεν βαριέσαι, στο άρθρο 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258), στο άρθρο 50 του ν. 4485/2017 (Α’ 114) και στο άρθρο 17 του ν. 2083/1992 (Α’ 159) και αν βρεις πουθενά τα Σ.Δ.Ε. στείλε μας ένα μήνυμα στο [email protected] ή στο [email protected].
Στο κάτω κάτω δικιά μας προϋπηρεσία είναι; Της συναδέλφου είναι, που ελπίζει κάποια στιγμή να διοριστεί ως μόνιμη.
Θέμα 3ο: Άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου σε εκπαιδευτικό.
Έγινε ομόφωνα δεκτό το αίτημα άσκησης ιδιωτικού έργου ενός εκπαιδευτικού ΠΕ79.01.
Θέμα 4ο: Αναγνώριση συνάφειας διδακτορικού και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών.
Αναγνωρίστηκε ομόφωνα η συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλου σπουδών μιας εκπαιδευτικού ΠΕ04.02, δύο εκπαιδευτικών ΠΕ02, μιας εκπαιδευτικού ΠΕ03, μιας εκπαιδευτικού ΠΕ02 Ε.Α.Ε. και ενός εκπαιδευτικού ΠΕ86. Επίσης αναγνωρίστηκε η συνάφεια του διδακτορικού τίτλου σπουδών μιας εκπαιδευτικού ΠΕ80.
Θέμα 5ο: Διάθεση, τροποποίηση και ανάκληση διάθεσης εκπαιδευτικών στο Ε.Κ. Κατερίνης.
Ρωτήσαμε αν μπορεί ο Διευθυντής μιας σχολικής μονάδας, από μόνος του να αποφασίσει ότι ένας εκπαιδευτικός, που έχει διατεθεί στο συγκεκριμένο σχολείο από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε., δεν ανήκει πλέον στη «δύναμη διδασκόντων» του σχολείου.
- Προχωράμε, ήταν η απάντηση και εμείς θυμηθήκαμε το άσμα του Αντώνη Βαρδή και της Χριστίνας Μαραγκόζη.
Θα προχωράμε ναζί
μέσα σ’ αυτή τη ζωή…
Θα προχωράμε ναζί
κι όπου μας βγάλει…
Θα προχωράμε ναζί,
κάνε κουράγιο γιατί…
Έχει ανηφόρα μπροστά
- Ο νόμος είναι σαφής. Μας έχετε κάνει τα νεύρα τσατάλια. Λες και είμαστε στα μαρμαρένια αλώνια και πρόκειται να μονομαχήσουμε. Είναι συμπεριφορά αυτή;. Έρχεστε μόνο για να γίνετε δυσάρεστος. Για ποιο λόγο; Ποιος είναι ο ρόλος σας εδώ;. Το έχετε καταλάβει; Δεν υπάρχουν μόνο οι εκπαιδευτικοί. Υπάρχουν και οι μαθητές.
Τελικά δεν είναι η ιδέα μας. Για μονομαχία πρόκειται. Ένας εναντίον πέντε ή έξι. Έτσι κι αλλιώς ένα άσφαιρο εξάσφαιρο, έξι σφαίρες έχει. Προφανώς πρόκειται για γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε. Εμείς πάντως επιλέγουμε να εκπροσωπούμε και τους εκπαιδευτικούς, που μας εξέλεξαν, αλλά και τους μαθητές, που «βιάζονται» με τις παράνομες αποφάσεις του Π.Υ.Σ.Δ.Ε.
- Που βγαίνετε και μου γράφετε και χαρακτηρίζετε τους ανθρώπους εδώ πέρα. Θα σέβεστε τους ανθρώπους εδώ πέρα. Αυτά, που γράφετε στα ενημερωτικά σας. Φτάνει. Τη δική σας τη συμπεριφορά δεν την αξιολογείτε ποτέ.
Αυτό είναι το ζουμί λοιπόν. Τα ενημερωτικά δελτία. Αυτή άλλωστε είναι και η μόνη δύναμη, που έχουμε. Η ενημέρωσή σας για τα στραβά και τα ανάποδα. Εννιά χρόνια προσπαθούν να μας φιμώσουν. Εννιά χρόνια παλεύουμε με τους ανεμόμυλους. Κι όλα αυτά για τα μάτια μιας Δουλτσινέας. Στην τελική, αν αυτά, που γράφουμε είναι ψέματα, γιατί δεν βγαίνει κάποιος να τα διαψεύσει;
Μ’ αυτά και μ’ αυτά ξεχάσαμε και ποιο είναι το θέμα. Όποιος θέλει να ενημερωθεί, ας διαβάσει το μη ενημερωτικό του Άλλου.
Θέμα 6ο: Αιτήματα εκπαιδευτικών. Μπορεί όμως και όχι. Μπορεί να είναι διαθέσεις, τροποποιήσεις διαθέσεων, συμπληρώσεις κλπ. Δεν έχει σημασία. Έτσι κι αλλιώς … οδός άνω κάτω μία. Απλά μη ψάξεις να βρεις 7ο θέμα.
Εκπαιδευτικός ΠΕ81 στο 4ο Γυμνάσιο έχει πλεόνασμα τεσσάρων ωρών.
- Να πάει στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.
- Και γιατί να πάει στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.;
- Ας πάει στο 5ο Γυμνάσιο.
- Την κολοκυθιά θα παίξουμε;
- Επίσης έχουμε και 2 εκπαιδευτικούς ΠΕ83 με 2 ώρες πλεόνασμα, στο ΕΠΑ.Λ. Αιγινίου και στο Γυμνάσιο Λεπτοκαρυάς.
- Εσπερινό ή 5ο;
- Μήπως να τον ρωτήσουμε, όπως κάνουμε και σε άλλες περιπτώσεις;
- Σιγά μην τον πάρουμε τηλέφωνο. 5ο Γυμνάσιο. Να κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει!
- Οπότε και οι ΠΕ83 δεν είναι αξιοποιήσιμες αυτές οι ώρες.
- Ενώ για κάποιους ΠΕ08 ή ΠΕ07 ή ΠΕ06 είναι αξιοποιήσιμες;
Τιι; Δύο μέτρα και δύο σταθμά; Έχει γούστο να μας περιλάβει πάλι στο ενημερωτικό. Όπισθεν ολοταχώς ή πρόσω ολοταχώς, ανάλογα αν βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο.
Ο ένας ΠΕ83 τοποθετείται στο 5ο Γυμνάσιο με ψήφους 3-2 μειοψηφώντας ο αιρετός της Κ.Ε.Ε. και ο ψευτοαιρετός της ΔΑΚΕ.
-Χαζογελάς; Καραγκιόζη. Σοβαρέψου.
- Όταν κάποιος με λέει Καραγκιόζη, δεν συγκινείται κανένας. Εντάξει. Κανένα πρόβλημα. Έχω ακούσει και χειρότερα εδώ στο Συμβούλιο. Μπορείτε να με βρίζετε όσο θέλετε. Είναι αυτό, που λέγαμε προηγουμένως ότι πρέπει να σέβομαι τα μέλη του Συμβουλίου, όταν γράφω τα ενημερωτικά.
- Και τον άλλο ΠΕ83; Ας τον βάλουμε στο ΕΠΑ.Λ. Αιγινίου.
- Πώς θα μετακινούνται οι συνάδελφοι; Έχουν αμάξι; Να τους ρωτήσουμε;
- Τι άλλο θέλετε να τους ρωτήσουμε;
- Θα σας έλεγα τώρα, αλλά σέβομαι τους αναγνώστες.
3-2 πάλι και πάει να μας φύγει το κεφάλι.
Δύο από τις συναδέλφους ΠΕ06, που είχαν «βιασθεί» την προηγούμενη φορά έχουν καταθέσει αίτηση θεραπείας.
- Βρε, συμπληρώνω το ωράριό μου στο σχολείο της οργανικής μου, σύμφωνα με την τάδε πράξη του Συλλόγου και σύμφωνα με την τάδε Υ.Α. περί αναθέσεων. Είμαι και υπεύθυνη προγράμματος Erasmus. Έχω βάλει και όλα τα διαγωνίσματα. Έχω γνωρίσει και τους μαθητές και έχω πλέον μια ολοκληρωμένη εικόνα. Και πώς θα πηγαίνω από το σχολείο της οργανικής μου στα Αλώνια (εξ ου και τα μαρμαρένια αλώνια που λέγαμε) δυο φορές την εβδομάδα, που η απόσταση είναι τεράστια;
Αν έχεις τον Θεό σου, από τα παραπάνω επιχειρήματα, ποιο πιστεύεις ότι θεωρήθηκε σημαντικό; Αν το βρεις, κερδίζεις δωρεάν νομική υποστήριξη από την Κίνηση Ελεύθερων Εκπαιδευτικών, όταν έρθει και η δική σου η σειρά να «βιασθείς», που δεν αργεί απ’ ότι φαίνεται.
Έχασες. Ούτε ο νόμος, ούτε το παιδαγωγικό κομμάτι, ούτε η μετακίνηση σε δύο απομακρυσμένα σχολεία. Μόνο το πρόγραμμα Erasmus θεωρήθηκε σημαντικό. Για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε κάθε φορά. Για να γνωρίζουμε τα κριτήρια με τα οποία μας διοικούν, αυτοί που αξιοκρατικά επιλέχθηκαν και απ’ ότι φαίνεται αξιοκρατικά θα επιλεγούν και πάλι για να συνεχίσουν το θεάρεστο έργο τους. Αυτοί που κατά τα άλλα Κόπτονται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Ο δημοκρατικός διάλογος πάει κάπως έτσι:
- Δεν προβλέπεται. Ποια νομοθεσία δίνει το δικαίωμα στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. να αλλάζει τις αναθέσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία; Ποια νομοθεσία σας επιτρέπει να παίρνετε ωράριο από τους συναδέλφους, που είναι νομίμως ανατεθειμένο;
- Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας, όποιος είναι αυτός, μπορεί με απόφασή του να στείλει για δύο μήνες για τις ανάγκες της υπηρεσίας.
- Δεν υπάρχουν ανάγκες της υπηρεσίας. Εσείς τις δημιουργήσατε. Να ζητήσετε αναπληρωτές.
- Θα διδάξει αγγλικά πρώτης ανάθεσης. Όσον αφορά το Erasmus είναι βέβαια ένα επιχείρημα, αλλά δεν υπερβαίνει το επιχείρημα ότι πρέπει να διδάξουμε τους μαθητές μας και να μην τους αφήνουμε στην αυλή, πράγμα που κι εσείς θα έπρεπε να το έχετε στο μυαλό σας.
- Εδώ μιλάμε για μία συνάδελφο, που έχει νομίμως συμπληρωμένο το ωράριό της και δεν έχει τους μαθητές της στην αυλή, αλλά μέσα στην τάξη. Αναστατώνετε τους μαθητές σε 9 σχολεία και τους συναδέλφους και τα προγράμματα, διαταράσσετε την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Για κάποιον περίεργο λόγο, η υπηρεσία δεν ζητά αναπληρωτές ΠΕ06 και κοιτάει να καλύψει τα κενά με τον παράνομο αυτό τρόπο.
- Ο κύριος Βαρδακώστας μειοψηφεί.
- Ο κύριος Βαρδακώστας τι;
- Μειοψηφεί.
- Ποιος μειοψηφεί; Τι είναι αυτά που λέτε; Ψηφίσαμε και είμαι μειοψηφία; Εκτός κι αν γνωρίζετε από πριν τις ψήφους των υπολοίπων.
Βρε λες; Λες να συνεννοούνται από πριν και να προαποφασίζουν; Γι’ αυτό εκνευρίζονται τόσο πολύ όταν θέτουμε ερωτήματα ή αντιδρούμε και καθυστερεί η διαδικασία; Αν το σκεφτεί κανείς έχει λογική. Αν μάλιστα δει και τις τροποποιήσεις συμπλήρωσης ωραρίου στις 29-11-2021 στη σελίδα της Δ.Δ.Ε. Πιερίας, καταλαβαίνει ότι είναι αποτέλεσμα μαγειρικής υψηλού επιπέδου. Και σεφ τέτοιου επιπέδου είναι μόνο Ένας.
Συνάδελφε, συναδέλφισσα, μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Επειδή τα ενημερωτικά ενοχλούν, δεν μπορεί να φαίνεται ο Ένας ότι στηρίζει τάχα τους συναδέλφους, αλλά ταυτόχρονα συμμετέχει και στο μαγείρεμα, που τους οδηγεί σε δύο και τρία και τέσσερα σχολεία. Γι’ αυτό δίνει τη συνταγή του πριν τη συνεδρίαση και στη συνέχεια το παίζει τρελίτσα και καλά ότι στηρίζει τα αιτήματα των συναδέλφων. Μόνο που όταν τρως συνέχεια το ίδιο φαγητό, έστω και ξαναζεσταμένο, αναγνωρίζεις τη γεύση και τον μάγειρα που το μαγείρεψε. Το συγκεκριμένο πάντως φαγητό εμάς μας προκαλεί αέρια, εξ ου και οι αερολογίες στα ενημερωτικά.
- Να ακούσουμε την πρόταση, εφόσον είναι εφικτό να γίνει.
- Ποια πρόταση; Τι εφικτό να γίνει; Οι συνάδελφοι έχουν συμπληρωμένο το ωράριό τους. Πλάκα κάνουμε τώρα; Άμα γίνει αυτό στο δικό σου το σχολείο, δηλαδή αν συμπληρώσει κάποιος με δεύτερη ανάθεση, έτσι εύκολα θα τον έστελνες σε άλλο σχολείο να κάνει την πρώτη του; Ποιος νόμος το δίνει αυτό το δικαίωμα;
- Η πρόταση της υπηρεσίας είναι, εφόσον πάρουμε τη συνάδελφο από τα (μαρμαρένια) Αλώνια, θα υπάρχει κενό 4 ώρες στα Αλώνια. Να πάει η άλλη συνάδελφος ΠΕ06 στα Αλώνια, αντί για 4 ώρες όπως πήγαινε, να πάει για 8. Τις 4 ώρες αγγλικών, που θα αφήσει στο Γυμνάσιο Αιγινίου, θα τις πάρει η συνάδελφος ΠΕ06 από το ΓΕ.Λ. Αιγινίου, η οποία θα αφήσει 4 ώρες από τον Κολινδρό.
- Δηλαδή τώρα θα αφαιρέσετε από την συνάδελφο που είχε τοποθετηθεί στο Αιγίνιο όχι μόνο 4 ώρες Β΄ ανάθεσης αλλά και 4 ώρες Α΄ ανάθεσης;
Μιλάμε για μαγειρική όχι υψηλού αλλά υψηλότατου επιπέδου από τον Υψηλότατο Αρχιμάγειρα.
- Για τη εύρυθμη λειτουργία του σχολείου είναι αυτό; Για να μη μένουν οι μαθητές στο προαύλιο;
- Η ΠΕ06 από το Γυμνάσιο Κολινδρού θα αφήσει τις ώρες ιστορίας, που θα τις πάρει η ΠΕ01, που κάνει διοικητικό έργο στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου και που θα πάει να καλύψει 4 ώρες ιστορίας στον Κολινδρό.
- Τρίτη ανάθεση είναι αυτό για τους θεολόγους. Για το καλό των μαθητών και αυτό;
Α ρε αθάνατε Μηλιώκα «ενέσεις, χάπια, ηλεκτροσόκ … για το καλό μου»
- Και η ΠΕ06, που έκανε την ένσταση δεν θα πάει καθόλου στα (μαρμαρένια) Αλώνια και θα πάει στο 2ο ΕΠΑ.Λ.
- Να ανακατέψουμε δηλαδή όσο γίνεται περισσότερα σχολεία. Αυτή είναι η πρόταση της υπηρεσίας. Είναι προφανώς κάποια τιμωρία των συναδέλφων σε καιρό πανδημίας να πηγαίνουν από σχολείο σε σχολείο. Δηλαδή, έχουμε έναν νομό που είναι σε έξαρση λόγω της πανδημίας και εσείς βάζετε τους συναδέλφους να πηγαίνουν από σχολείο σε σχολείο, από φούσκα σε φούσκα. Πώς θα μεταδώσουμε τον ιό όσο γίνεται περισσότερο. Είναι μέσα στα μέτρα περιορισμού της πανδημίας αυτό που κάνετε;
Όπως και να έχει απορρίπτεται το αίτημα της συναδέλφου με ψήφους 3-2 μειοψηφώντας ο αιρετός της Κ.Ε.Ε. και ο ψευτοαιρετός της ΔΑΚΕ.
Άκου τώρα να δεις τι γίνεται. Το αίτημα της συναδέλφου απορρίπτεται. Άρα η συνάδελφος κανονικά πρέπει να παραμείνει στα (μαρμαρένια) Αλώνια. Όμως όχι. Με το σκεπτικό ότι πρέπει να ανακατέψουμε όσο γίνεται περισσότερα σχολεία, αποφασίζει το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω.
- Σταμάτα ρε να μιλήσω τώρα να τελειώνουμε. Σε παρακαλώ τώρα.
- Ναι Πρόεδρε
- Πρόεδρος εγώ είμαι; Σοβαρέψου λίγο τώρα. Αυτά είναι γελοιότητες. Χαζογελάς κιόλας.
- Τι δεν καταλαβαίνεις; Τι δεν καταλαβαίνεις; Απορώ δηλαδή.
- Να το εξηγήσω τι δεν καταλαβαίνω.
- Ποιος νομίζεις ότι είσαι; Μα τω θεώ. Τι δεν καταλαβαίνεις; Κάνει η κοπέλα ένα αίτημα. Εσείς το αποδέχεστε. Εμείς όχι. Τι δεν καταλαβαίνεις; Θα σταματήσεις. Άντε να δούμε.
- Παραβιάζετε το νόμο αυτή τη στιγμή και οι συνάδελφοι δεν έχουν άλλη επιλογή από να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια. Άμα κάνω λάθος σε αυτό, να μου δείξετε τη σχετική νομοθεσία, που το επιτρέπει και δημόσια θα ζητήσω συγνώμη και από τους τέσσερις σας και από όλους και θα παραδεχθώ ότι είμαι ένας Καραγκιόζης, όπως με χαρακτήρισε ο Άλλος.
- Αυτό το πράγμα. Νομίζετε ότι είστε τόσο σπουδαίος πια; Αναρωτιέμαι. Φτάνει. Το είπατε. Από κει και πέρα τι συνεχίζετε; Δεν καταλαβαίνω.
Τέτοιο σενάριο ούτε ο Φώσκολος. Λάμψη, Καλημέρα ζωή και καληνύχτα νομιμότητα.
- Μη χαζογελάς σε μένα. Δεν είμαι κανένα παιδάκι εγώ.
- Τι είσαι; Μεγάλος είσαι;
- Πολύ μεγαλύτερος. Μεγάλος και μικρός έχει σχέση με τη γελοιότητα του καθενός.
Α, όλα κι όλα! Αλήθεια είναι αυτό. Και μεγάλος και ο μεγαλύτερος. Απλά δεν μπορούμε να προσθέσουμε το κατάλληλο ουσιαστικό στο ενημερωτικό, διότι τότε θα γίνει ακατάλληλο δι’ ενηλίκους εκπαιδευτικούς.
Πάμε για την επόμενη ένσταση.
- Ναι, κι εγώ επικαλούμαι τη νομοθεσία. Επίσης επικαλούμαι ότι δεν έχετε αρμοδιότητα για να μου αφαιρέσετε μαθήματα νομίμως ανατεθειμένα. Έχω και ένα, δύο τρία τέσσερα νοσήματα, που με θέτουν σε κίνδυνο καθώς θα μετακινούμαι σε δύο σχολεία, δεν διαθέτω και όχημα για την μετακίνηση και έχω μαζέψει το υλικό της ιστορίας για όλη τη χρονιά. Έχω προετοιμάσει τους μαθητές για το διαγώνισμα κλπ.
- Όχι δεν γίνεται δεκτή.
- Γιατί δεν γίνεται δεκτή; Μήπως έχει αμάξι και λέει ψέματα; Μήπως δεν είναι άρρωστη και μας κοροϊδεύει; Μήπως έχει μπει στο λάθος ψηφοδέλτιο;
- Να μη γίνει δεκτό το αίτημα.
- Για της ανάγκες της υπηρεσίας να πάει η συναδέλφισσα εκεί.
- Ναι, ναι να πάει. Να πάει κι ας πεθάνει. Να παρακαλάτε να μην πάθει τίποτα, διότι διαφορετικά ετοιμαστείτε να τρέχετε στα δικαστήρια.
Τι να τα λέμε πάλι; Το αίτημα της συναδέλφου απορρίπτεται με ψήφους 3-2 μειοψηφώντας ο αιρετός της Κ.Ε.Ε. και ο ψευτοαιρετός της ΔΑΚΕ.
Ο νόμος λέει ότι αν δεν υπάρχει συναίνεση, τότε λέγεται βιασμός. Όμως όχι. Για τις βιολογικές ανάγκες της υπηρεσίας, η πράξη συνετελέσθη νομίμως, έστω και χωρίς συναίνεση του θύματος. Τι να πούμε τώρα στους συναδέλφους; Να απευθυνθούν στον γνωστό μεγαλοδικηγόρο, που είναι και Πρόεδρος, άμα λάχει να πούμε;
Πάμε για την τρίτη ένσταση.
- Κι εγώ δεν έχω αμάξι και έρχομαι από τη Θεσσαλονίκη. Ο μισός μου ο μισθός (με νούμερα, που το αποδεικνύουν) πηγαίνει για τις μετακινήσεις. Πώς θα πηγαίνω από το 1ο Γυμνάσιο στο 6ο; Με τα πόδια ή πρέπει να παίρνω ταξί;
- Μα γιατί διαμαρτύρεται; Την είχαμε στείλει στον Κορινό υποχρεωτικά για μία ώρα και τώρα την στείλαμε μέσα στην πόλη. Αχάριστοι είναι μερικοί. Δεν δύναται να ικανοποιηθεί το αίτημα, για τις ανάγκες της υπηρεσίας.
Πολλές βιολογικές ανάγκες έχει τελικά αυτή η υπηρεσία. Κάποιος πρέπει να την ξαλαφρώσει. Να φύγουν τουλάχιστον τα χοντρά, διότι σιγά σιγά θα μας πάρει όλους η μπάλα. Γιαούρτι με μέλι και καρύδια κομμένο πριν τις συνεδριάσεις.
Το αίτημα της συναδέλφου απορρίπτεται με ψήφους 4-1 μειοψηφώντας ο αιρετός της Κ.Ε.Ε.
Και τέταρτη ένσταση. Γιατί τα κάνουν τα αιτήματα οι συνάδελφοι;. Αφού το ίδιο ανάλγητο Συμβούλιο τα εξετάζει και τα απορρίπτει. Εκτός κι αν ο ξάδερφος από το υπουργείο τραβήξει κανένα αυτάκι.
- Κι εγώ δυσκολεύομαι στη μετακίνηση, αφού δεν διαθέτω αμάξι και εξαιτίας του λόγου αυτού κάθομαι στο Γυμνάσιο Κορινού όχι μόνο στο ωράριό μου αλλά όλες τις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Μου αφαιρέσατε δύο ώρες εικαστικών (Α΄ ανάθεση) και μου δώσατε δύο ώρες εργαστήρια δεξιοτήτων (Α΄ και Β΄ ανάθεση σε όλους) σε τρίτο σχολείο. Να σας πω και τα οικογενειακά μου προβλήματα, μήπως και συγκινηθείτε. Προτίθεμαι να κάνω και μία ώρα υπερωρία για να καλυφθούν όλα τα κενά του Γυμνασίου Κορινού.
Απορρίπτεται με ψήφους 3-2 μειοψηφώντας ο αιρετός της Κ.Ε.Ε. και ο ψευτοαιρετός της ΔΑΚΕ. Εννοείται ότι το αίτημα απορρίφθηκε επειδή δεν πρέπει να πειραχτεί το 2ο Γυμνάσιο, μιας και το μισό μόριο δεν είναι αρκετό.
Λίγος ακόμα διάλογος για να γελάσουμε.
- Εγώ καταψηφίζω τις αναγκαστικές.
- Ναι πράγματι. Τις προτείνεις πρώτα και μετά τις καταψηφίζεις. Το έχω γράψε και στο ενημερωτικό.
- Αυτά είναι εξυπνάδες δικές σου.
- Μπορεί, μπορεί. Καμιά φορά μου ξεφεύγει.
- Αυτά σε άλλους όχι σε μένα.
- Χα χα! Γιατί εσύ τι είσαι δηλαδή;
- Ε, ναι δεν κατάλαβα. Δεν σου επιτρέπω. Καραγκιοζιλίκια σε μένα δεν επιτρέπω.
- Σε ποιον επιτρέπεις;
- Σε όποιον άλλο μπορεί να τα κάνεις. Σε μένα όχι.
- Ευτυχώς που δεν μπορείς να μας φτύσεις εξ αποστάσεως.
- Δεν μπορώ να ανεχτώ γελοιότητες απ’ αυτόν. Αν εσείς τον ανέχεστε, εγώ δεν τον ανέχομαι.
- Η Διευθύντρια αναφέρει, να μην ικανοποιηθεί η αίτηση. Να μείνουν τα πράγματα όπως έχει, για να μην διαταραχθούν τα σχολεία.
- Για να μη διαταραχθούν τα σχολεία; Απίστευτο. Τα διαταραγμένα σχολεία να μην ξαναδιαταραχθούν εκ νέου;
- Κύριε Βαρδακώστα, για ποιον λόγο μειοψηφείτε;
- Για τους λόγους που αναφέρει η συνάδελφος στην αίτησή της. Αυτό να γράψετε.
- Κύρια Βαρδακώστα, τα όσα καταγράφουν οι συνάδελφοι θεωρείτε … δεν αξιολογείτε ποτέ;
- Αξιολογώ. Θετικά. Ό,τι λέει η συνάδελφος είναι σωστό.
- Έρχεστε χωρίς να έχετε καμία ένσταση.
- Ποιος το λέει αυτό. Για το συγκεκριμένο αίτημα λέω εγώ.
Συνάδελφε και συναδέλφισσα μη γράφεις ό,τι να ’ναι στις ενστάσεις σου. Η υπηρεσία τις αξιολογεί και σε αξιολογεί. Και φυσικά καταλαβαίνει πότε λες ψέματα. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε επ’ άπειρον, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να κοιμηθούμε κιόλας.
Εν κατακλείδι αντί να προσληφθούν αναπληρωτές, η πολιτεία μέσω του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Πιερίας προτιμά , αντί να πληρώνει μισθούς, να πληρώνει οδοιπορικά, αλλά ταυτόχρονα να τιμωρεί τους εκπαιδευτικούς για την επιλογή τους να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο. Άλλωστε ο φόβος φυλάει τα έρμα. Ή αλλιώς, τι έχουν τα έρμα και ψοφούν;
Όσο για την πανδημία, αυτή απλά δεν υπάρχει, διότι αν ξέφυγε κανένας μαθητής από το 50+1, σίγουρα δεν θα γλιτώσει από τους γυρολόγους εκπαιδευτικούς, που φεύγουν από τη μία φούσκα και για τις βιολογικές ανάγκες της υπηρεσίας μεταφέρουν τον ιό στην άλλη.
Τελικά το ξανασκέφτηκα. Όταν με αποκαλούν Καραγκιόζη προσβάλλομαι. Όχι γιατί έχω κάτι με τον συμπαθή λαϊκό ήρωα, που στο κάτω κάτω κι αυτός με τον τρόπο του αντιστέκεται στο κατεστημένο, αλλά διότι ο Καραγκιόζης δεν είναι αυτόνομος. Δεν κάνει ό,τι θέλει αυτός, αλλά ό,τι θέλει ο καραγκιοζοπαίχτης. Στην περίπτωσή μας λοιπόν δεν υπάρχει καραγκιοζοπαίχτης, ούτε καραγκιόζης που σκύβει δουλικά το κεφάλι. Υπάρχουν όμως μαριονέτες, που Κόπτονται να εξυπηρετήσουν αυτόν, που κινεί τα νήματα, για να συνεχίσουν να είναι … απλά μαριονέτες.
«Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους»
Πλάτωνας
ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ
ΣΑΝΤΣΟ ΠΑΝΤΣΑ
αιρετό τακτικό μέλος
αιρετό αναπληρ. μέλος
του Π.Υ.Σ.Δ.Ε.
του Π.Υ.Σ.Δ.Ε.
τηλ. 6947842040
τηλ. 6930478469