Οι λόγοι για να καταπολεμήσεις τις φλεγμονές στο σώμα σου είναι πολλοί: Θα αποφύγεις τους πόνους, θα προστατεύσεις την καρδιά σου, θα έχεις πιο δυνατό σκελετό και θα αρρωσταίνεις λιγότερο.

Η φλεγμονή είναι μια χρήσιμη διαδικασία, αφού το ανοσοποιητικό σύστημα τη χρησιμοποιεί για να μας προστατεύσει από ιούς, βακτήρια και άλλους παθογόνους εισβολείς. Όταν όμως οι φλεγμονές είναι εκτεταμένες στο σώμα και διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε γίνονται επικίνδυνες

Οι φλεγμονές αντιμετωπίζονται με ειδικά φάρμακα –τα αντιφλεγμονώδη– αλλά και με απλές στρατηγικές, όπως ο καλός ύπνος, η ισορροπημένη διατροφή, η συχνή γυμναστική και η καλή διαχείριση του στρες.

Όσον αφορά τη διατροφή, υπάρχουν προϊόντα που δρουν ενάντια στις φλεγμονές –όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά– και άλλα που τις προκαλούν ή τις επιδεινώνουν λόγω των βλαβερών συστατικών που περιέχουν.

Αυτές τις τελευταίες θα δεις ευθύς αμέσως παρακάτω

1. Τηγανητές πατάτες: Όσο νόστιμες κι αν είναι, πρέπει να τις αποφεύγεις λόγω των κακών λιπαρών που παρέχουν και τα οποία ενισχύουν τους δείκτες φλεγμονής σε όλο το σώμα.

2. Λευκό ψωμί: Οι τροφές που παρέχουν επεξεργασμένους (λευκούς) υδατάνθρακες, όπως το λευκό ψωμί και τα λευκά ζυμαρικά, ευνοούν τις φλεγμονές.

3. Υποκατάστατα γάλακτος: Ορισμένα προϊόντα αυτής της κατηγορίας περιέχουν λιπαρά τρανς, τα οποία προκαλούν ή επιδεινώνουν τις φλεγμονές. Αν η ετικέτα του προϊόντος αναφέρει το συστατικό «(μερικώς) υδρογονωμένα λιπαρά», τότε σημαίνει ότι περιέχει τρανς λιπαρά και καλό είναι να το αποφύγεις.

4. Ντόνατς: Διπλό το κακό από το νόστιμο γλυκό, αφού περιέχει και λευκό αλεύρι και πρόσθετη ζάχαρη. Το ίδιο ισχύει και για άλλα παρόμοια προϊόντα, όπως μπισκότα και κρουασάν.

5. Αλκοόλ: Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί δεν βλάπτει, ωστόσο σε μεγάλες ποσότητες το αλκοόλ προωθεί την εκδήλωση φλεγμονής στο σώμα.

6. Κρακεράκια: Εφόσον είναι λευκά, πρέπει να τα αποφύγεις, όπως και το λευκό ψωμί που αναφέρθηκε προηγουμένως. Προτίμησε ένα προϊόν ολικής άλεσης και διάβασε προσεκτικά την ετικέτα για να βεβαιωθείς ότι δεν περιέχει πρόσθετη ζάχαρη.

7. Δημητριακά με ζάχαρη: Απόφυγε τα δημητριακά με προσθήκη ζάχαρης και προτίμησε τα ολικής άλεσης με μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών για να θέσεις υπό έλεγχο τις φλεγμονές.

8. Μπέικον: Άλλη μια μικρή απόλαυση που θα πρέπει να απαρνηθείς για το καλό της υγείας σου, αφού περιέχει μεγάλη ποσότητα βλαβερών κορεσμένων λιπαρών.

9. Μπάρες δημητριακών: Όπως με τα δημητριακά έτσι και με τις μπάρες πρέπει να προσέξεις την ετικέτα για να βεβαιωθείς ότι δεν έχει μεγάλη ποσότητα ζάχαρης (όχι πάνω από 8 γραμμάρια) και συντηρητικών.

10. Επιδόρπια γιαουρτιού: Το απλό γιαούρτι, ιδιαίτερα αν περιέχει προβιοτικά, είναι εξαιρετικά υγιεινό, όμως ορισμένα επιδόρπια έχουν πρόσθετη ζάχαρη και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες.

onmed.gr