Στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα την Οδική ασφάλεια τοποθετήθηκε με ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Πιερίας Φώντας Μπαραλιάκος.
Στην έναρξη της ομιλίας του ο κ. Μπαραλιάκος εξέφρασε τα ειλικρινή συλλυπητήριά του προς τους οικείους της Φώφης Γεννηματά αλλά και τους συνεργάτες της στο Κίνημα Αλλαγής.
Αναφερόμενος, στη συνέχεια, στο σχέδιο νόμου τόνισε το ειδικό βάρος του για τον ίδιο τόσο ως μέλους της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας όσο και ως οδηγού, πεζού, γονέα και πολίτη με κοινωνική συνείδηση. Ανέφερε την προτεραιότητα που έχει θέσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας και συνεχάρη την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προτεραιοποίηση και τις αλλαγές που προωθεί με τον παρόν σχέδιο νόμου.
Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στην αναβάθμιση της προετοιμασίας και της εκπαίδευσης των νέων οδηγών, μέσω εκσυγχρονισμού της εκπαιδευτικής ύλης και της δοκιμαστικής διαδικασίας αλλά και της εφαρμογής ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας των διαδικασιών, με ταυτόχρονη αξιολόγηση των εξεταστών. Προβλέπει, ακόμη, την ειδική θεωρητική προετοιμασία συμπολίτες μας που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση αλλά και για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπροσθέτως δρομολογεί την ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με κινητικά προβλήματα, αποτρέποντας την αναγκαστική μετάβασή τους στην Αθήνα.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, υπογράμμισε ο Βουλευτής Πιερίας, το σ/ν αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα φαινόμενα διαφθοράς και διαβλητότητας στις διαδικασίες εξέτασης και απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης με τον αυστηρότερο έλεγχο της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων.
Προς επίρρωση της αδήριτης ανάγκης ψήφισης του νομοσχεδίου ο κ. Μπαραλιάκος κατέθεσε στοιχεία από την Πιερία, σύμφωνα με τα οποία το πρώτο δεκάμηνο του 2021 υπήρξαν 706 ατυχήματα που αφορούσαν αποκλειστικά υλικές ζημιές, 19 που οδήγησαν σε τραυματισμό, σε τέσσερις εκ των περιπτώσεων βαρύ και σε μία οδήγησαν στο θάνατο ενός συμπολίτη μας. Το 27% των αιτιών πρόκλησης αυτών των ατυχημάτων αφορούν παραβίαση προτεραιότητας και ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 37% την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
«Καθίσταται σαφές ότι αντιμετωπίζουμε ένα σημαντικό ζήτημα σε επίπεδο οδηγικής παιδείας και εκπαίδευσης, πάντα σε συνάρτηση με την ατομική και κοινωνική μας ευθύνη. Η πεμπτουσία των ρυθμίσεων του παρόντος νομοσχεδίου αποσκοπεί στην αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση αλλά και την εξέταση των υποψήφιων οδηγών, στον τερματισμό χορήγησης αδειών οδήγησης σε ανεπαρκώς εκπαιδευμένους οδηγούς, στην θεραπεία μίας παθογένειας που επί σειρά ετών έχει στερήσει ζωές χιλιάδων συμπολιτών μας -κυρίως νέων-, αφήνοντας ανεξίτηλο σημάδι στις οικογένειές τους, δυστυχώς μια από αυτές και η δική μου» κατέληξε ο Βουλευτής Πιερίας αιτούμενος την κοινοβουλευτική ομοθυμία και την πολιτική σύμπνοια για το ζήτημα της οδικής ασφάλειας.