email: [email protected]
κινητό: 693 486 8098 Τάσος

Νέα συμβάντα παραβίασης Ι.Κανόνων τής Εκκλησίας με μετάθεση της Ανάστασης από την Κυριακή τού Πάσχα στο Μ.Σάββατο.

διαφήμιση
Συνεχίζεται Η Παραβίαση Δογματικών Κανόνων Τής Εκκλησίας Και Η Περιφρόνηση Αγίων Πατέρων

Γράφει και υπογράφει ο

Ανδρέας Κατσιάπης – Γαλανός *

%25Ce%2591%25Ce%25Bd%25Ce%25B4%25Cf%2581%25Ce%25Ad%25Ce%25B1%25Cf%2582%2B%25Ce%259A%25Ce%25B1%25Cf%2584%25Cf%2583%25Ce%25B9%25Ce%25Ac%25Cf%2580%25Ce%25B7%25Cf%2582%2B %2B%25Ce%2593%25Ce%25B1%25Ce%25Bb%25Ce%25B1%25Ce%25Bd%25Cf%258C%25Cf%2582.

Συνεχίζεται η παραβίαση 

Δογματικών Κανόνων τής Εκκλησίας 

και η περιφρόνηση Αγίων Πατέρων.

ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ, ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΝΑΟΥΣ, 

ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΙΕΡΕΩΝ, 

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ Μ.ΣΑΒΒΑΤΟ 

ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ! 

Και σ’ αυτό το Πάσχα, σε κάποιους Ιερούς Ναούς επιβλήθηκε να γίνει η Ανάσταση όχι την Κυριακή (16/4/2023), που είναι η ημέρα τού Πάσχα, αλλά κατά το Μέγα Σάββατο!

Η επιβολή αυτή έγινε υπό το πρόσχημα ότι σε κάποιους Ιερούς Ναούς παλιών χωριών, κάποιων κοιμητηριακών Ναών καθώς και αλλού, δεν υπάρχουν Ιερείς για να τελεστεί η Ανάσταση κατά την Κυριακή τού Πάσχα και επομένως δόθηκε εντολή σε κάποιους Ιερείς άλλων Ναών να πάνε εκεί, το Μέγα Σάββατο, να τελέσουν όπως – όπως μια μικρή Ακολουθία τής Αναστάσεως και μετά να πάνε στους Ιερούς τους Ναούς για να τελέσουν την κανονική Ακολουθία κατά την ημέρα τού Πάσχα.

Παραβιάστηκαν Δογματικοί Κανόνες τής Εκκλησίας 

οι οποίοι θεσπίστηκαν από Οικουμενικές Συνόδους.

Παραβιάστηκαν έτσι Δογματικοί Κανόνες τής Εκκλησίας που θεσπίστηκαν από Συνοδικές Αποφάσεις Αγίων Οικουμενικών Συνόδων τής Εκκλησίας.

Πρόκειται για Κανόνες που δεν σχετίζονται με τη λεγόμενη εκκλησιαστική οικονομία, επειδή οι εν λόγω Κανόνες αφορούν ιερά δόγματα της Εκκλησίας. Και ιερό δόγμα τής Εκκλησίας είναι ότι ο Χριστός αναστήθηκε «τη τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς», δηλαδή την Κυριακή τού Πάσχα, όπως αναφωνούμε στο «Πιστεύω», και όχι κατά την δεύτερη ημέρα (ημέρα Μεγάλου Σαββάτου) όπως κάποιοι θέλουν να επιβάλλουν υπό διάφορα προσχήματα (όπως άλλωστε έγινε και το 2021, όταν η πολιτική εξουσία επέβαλε τις θελήσεις της στη Διοίκηση της Εκκλησίας, η οποία όχι μόνο δεν αντέδρασε αλλά και δικαιολόγησε αυτή την κατάσταση).

Στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο οι άγιοι Πατέρες τής Εκκλησίας καθόρισαν τον εορτασμό τού Πάσχα κατά την Κυριακή. Και στον 1ο κανόνα τής εν Αντιοχεία Συνόδου ορίστηκε ότι «τους τολμώντας παραλύειν τον όρον τής αγίας και μεγάλης συνόδου τής εν Νικαία συγκροτηθείσης (της Α’ Οικουμενικής Συνόδου)… περί της αγίας εορτής τού σωτηριώδους Πάσχα», «ακοινωνήτους και αποβλήτους είναι τής Εκκλησίας»!

Επικοινωνία με Εκκλησιαστική Αρχή.

Ιερωμένος ειρωνεύτηκε, εμμέσως πλην σαφώς, 

τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη!

Για το θέμα αυτό τής παραβίασης Δογματικών Κανόνων τής Εκκλησίας μας, επιχειρώντας να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με πρόσωπο Εκκλησιαστικής Αρχής η οποία επιβάλλει τέτοιες παραβιάσεις Δογματικών Ιερών Κανόνων, το τηλέφωνο σήκωσε Ιερωμένος. Στην αρχή, η συζήτησή μας ήταν κάπως ομαλή. Μετά, ο Ιερωμένος αυτός έδειχνε εκνευρισμένος και επιθετικός και ταυτόχρονα ειρωνικός εναντίον μου. Και, στο τέλος, νευριασμένος όπως ήταν ο Ιερωμένος, μου έκλεισε απότομα το τηλέφωνο…

Μάλιστα, πριν μου κλείσει το τηλέφωνο, ειρωνεύτηκε, εμμέσως πλην σαφώς, και τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη ο οποίος, ερμηνεύοντας τους Ιερούς Κανόνες (σε δική του έκδοση του «Πηδαλίου τής Εκκλησίας») επισημαίνει ότι η Ανάσταση γίνεται την Κυριακή τού Πάσχα. Και μου είπε ο Ιερωμένος, να κάνω τελετή τού Πάσχα σύμφωνα με όσα επιτάσσει στο πηδάλιό του ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης.

Από την πλευρά μου, είπα στον Ιερωμένο (που γνώριζε ότι είμαι λαϊκός και όχι κληρικός) ότι εγώ αφού δεν είμαι κληρικός δεν μπορώ να τελέσω Ακολουθία Αναστάσεως (ή οποιαδήποτε ιεροπραξία). Κι ακόμη, υπενθύμισα στον Ιερωμένο ότι ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης δεν έγραψε δικό του «πηδάλιο» αλλά ερμήνευσε (με τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος) τους Ιερούς Κανόνες τής Εκκλησίας.

Ιερωμένος: Αυτό (η παραβίαση των Ιερών Κανόνων) 

δεν γίνεται για πρώτη φορά 

αλλά γινόταν και τα προηγούμενα χρόνια!

Αρχικά, λοιπόν, ο Ιερωμένος αφού μου εξήγησε τους λόγους για τους οποίους γίνεται η τελετή τής Αναστάσεως κατά το Μέγα Σάββατο σε κάποιες εκκλησίες (λόγω έλλειψης Ιερέων), μου είπε ότι αυτό (η τελετή τής Αναστάσεως κατά το Μέγα Σάββατο και όχι την Κυριακή τού Πάσχα) δεν γίνεται για πρώτη φορά αλλά γινόταν και τα προηγούμενα χρόνια.

Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, υπονοούσε α) ότι αυτό είναι μια καθιερωμένη (αυθαίρετη, βέβαια) παράδοση κατά τα τελευταία χρόνια, β) ότι κακώς διαμαρτύρομαι σήμερα αφού έγινε και άλλη φορά και επομένως, γιατί τώρα διαμαρτύρομαι. Αλλά εγώ έχω διαμαρτυρηθεί και άλλη φορά, και αυτό μπορεί κάποιος να το διαπιστώσει όταν π.χ. έκανα την ακόλουθη επικριτική ανάρτηση. https://stalagmaties.blogspot.com/2021/05/blog-post.html (Μάλιστα, την εν λόγω ανάρτηση μου όχι απλώς τη λογόκριναν αλλά και την αποκαθήλωσαν από το χρονολόγιό μου κάποιοι «αστυνόμοι» και «παιδονόμοι» τού Facebook και της Νέας Τάξης Πραγμάτων, επειδή, λέει, η ανάρτηση αυτή «είναι αντίθετη με την κοινότητα του Facebook». Ευτυχώς, όμως, δεν μπόρεσαν να την αποκαθηλώσουν από το διαδίκτυο. Γι’ αυτό και παραμένει μέχρι σήμερα).

Ο, εν ασθενεία σήμερα, Επίσκοπος Αγαθόνικος, 

όταν ήταν Μητροπολίτης 

Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, 

δεν προέβαινε σε παραβιάσεις 

Δογματικών Κανόνων τής Εκκλησίας!

Ρώτησα όμως τον Ιερωμένο· η Αναστάσιμη τελετή κατά το Μέγα Σάββατο, γινόταν και όταν Μητροπολίτης ήταν ο, εν ασθενεία σήμερα, Αγαθόνικος; Και του τόνισα ότι, απ’ όσο θυμάμαι, ο Μητροπολίτης Αγαθόνικος δεν προέβαινε σε τέτοιες αντικανονικές πράξεις και μάλιστα σε ζητήματα δογματικά.

Τότε, ο Ιερωμένος, μετά από μικρό κενό σιωπής, μου απάντησε: «…Δεν θυμάμαι»…

Επαναλαμβάνω όμως, όπως εγώ θυμάμαι, ο Μητροπολίτης μας Αγαθόνικος δεν προέβαινε σε τέτοιες παραβιάσεις Δογματικών Κανόνων τής Εκκλησίας μας. Και αυτό το επιβεβαίωσα όταν ρώτησα παλιό Ιερέα τής Μητροπόλεως ο οποίος μου είπε ότι ο Αγαθόνικος τηρούσε την κανονική τάξη τής Εκκλησίας και επί των ημερών του η Αναστάσιμη Ακολουθία γινόταν την Κυριακή τού Πάσχα και όχι το Μέγα Σάββατο.

Παλιότερα, κάποιοι Ιερείς 

που ήθελαν να εξυπηρετήσουν και άλλα χωριά

έκαναν τρεις και τέσσερις Αναστάσιμες Ακολουθίες, 

όχι όμως το Μ.Σάββατο αλλά 

κατά την Κυριακή τού Πάσχα.

Μου είπε όμως και κάτι άλλο αυτός ο παλιός Ιερέας· μου ανέφερε δηλαδή ότι σε πολύ παλιότερα χρόνια όπου όντως υπήρχαν σοβαρές ελλείψεις Ιερωμένων Λειτουργών, κάποιοι Ιερείς που ήθελαν να εξυπηρετήσουν πιστούς αυτών των χωριών, έκαναν το εξής· αφού πρώτα πραγματοποιούσαν την τελετή τής Αναστάσεως στον Ιερό τους Ναό, στη συνέχεια πήγαιναν και σε άλλα χωριά, μάλιστα τους περίμεναν και κάποιοι κάτοικοι, και εκεί οι Ιερείς αυτοί πραγματοποιούσαν την τελετή τής Αναστάσεως. Και αυτές οι τελετές γινόταν μέχρι το πρωί!

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, κατά τη συνομιλία μας, ο παλιός αυτός Ιερέας δεν θέλησε να κάνει κάποιο επικριτικό σχόλιο για την παραβίαση των Ιερών Κανόνων, καταλάβαινα όμως από τα λόγια του και από τα συμφραζόμενά του ότι ήταν αντίθετος με αυτές τις παραβιάσεις των δογμάτων τής Εκκλησίας μας. Άλλωστε, γι’ αυτό και μου ανέφερε τα περιστατικά των Ιερέων εκείνων που παλιότερα πήγαιναν και έκαναν τελετές Αναστάσεως, κατά την Κυριακή τού Πάσχα, μέχρι και τις πρωινές ώρες.

Γέροντας, που από μικρό παιδί υπηρετεί την Εκκλησία

«Καλή Ανάσταση, όπως τη ζήσαμε από μικρά παιδιά, 

με τριήμερη και όχι διήμερη ταφή τού Κυρίου»!

Επειδή όμως ήθελα να πάρω και μια ακόμη επιβεβαίωση ότι δηλαδή η τελετή τής Αναστάσεως κατά την ημέρα τού Πάσχα είναι εντολή που προέρχεται μέσα από Δογματικό Κανόνα ο οποίος δεν μπορεί να αλλάξει ή που δεν μπορεί να τον παραβιάσει κάποιος με τη δικαιολογία τής οικονομίας, ρώτησα και κάποιον Γέροντα, τον οποίο θεωρώ ως άγιο του Θεού. Μάλιστα, τον Γέροντα τον ρώτησα χωρίς να του πω ότι εγώ ήδη έχω διαμαρτυρηθεί στην αρμόδια εκκλησιαστική Αρχή γι’ αυτή την κατάσταση.

Και ο Γέροντας αυτός, που, από μικρό παιδί, αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στον Χριστό και στην Εκκλησία, μου απάντησε (κατά τη Μ.Παρασκευή, 14/4/2023) λακωνικά: «Καλή Ανάσταση, Ανδρέα, όπως τη ζήσαμε από μικρά παιδιά, με τριήμερη και όχι διήμερη ταφή τού Κυρίου»!

«…Καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ 

εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, 

ἀνάθεμα ἔστω»! 

(Προς Γαλάτας Επιστολή, κεφ. 1ο, στίχοι 6-10).

Κλείνοντας αυτό το κείμενο, θα ήθελα να προσθέσω ότι όλες αυτές οι καινοτομίες (= καινούργιες αλλά αυθαίρετες ανθρώπινες τομές) που κατά το Ευαγγέλιο, κατά τους Κανόνες τής Εκκλησίας και κατά την Ιερή και Ακαινοτόμητη Παράδοση της Εκκλησίας είναι όχι απλά κενοτομίες (= κενές, άδειες τομές) αλλά είναι η επιβολή ενός νέου «ευαγγελίου», αποτελούν και κερκόπορτες από τις οποίες σταδιακά επιχειρείται, θελημένα ή αθέλητα ή από άγνοια, η άλωση της Εκκλησίας. Δηλαδή, να συνηθίσουμε στην παραβίαση Δογματικών Κανόνων τής Εκκλησίας και στη συνέχεια να εντάξουμε αυτή την παραβίαση, κακώς βέβαια, στην …Παράδοση της Εκκλησίας! 

Ωστόσο, ό,τι και να κάνουν κάποιοι, πάντοτε θα ισχύει αυτό που γράφει ο Απόστολος Παύλος στην προς Γαλάτας επιστολή, στο α’ κεφάλαιο και στους στίχους 6-10.

«6 Θαυμάζω ὅτι οὕτω ταχέως μετατίθεσθε ἀπὸ τοῦ καλέσαντος ὑμᾶς ἐν χάριτι Χριστοῦ εἰς ἕτερον εὐαγγέλιον, 7 ὃ οὐκ ἔστιν ἄλλο, εἰ μή τινές εἰσιν οἱ ταράσσοντες ὑμᾶς καὶ θέλοντες μεταστρέψαι τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ. 8 ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. 9 ὡς προειρήκαμεν, καὶ ἄρτι πάλιν λέγω· εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ’ ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω. 10 ἄρτι γὰρ ἀνθρώπους πείθω ἢ τὸν Θεόν; ἢ ζητῶ ἀνθρώποις ἀρέσκειν; εἰ γὰρ ἔτι ἀνθρώποις ἤρεσκον, Χριστοῦ δοῦλος οὐκ ἂν ἤμην».

ΕΡΜΗΝΕΙΑ.

«6 Απορώ, διότι τόσο γρήγορα από τον Χριστό, που σας κάλεσε από ευσπλαγχνία, μεταπηδάτε σε άλλο ευαγγέλιο. 7 Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει άλλο ευαγγέλιο, υπάρχουν μόνο μερικοί που σας αναστατώνουν και επιχειρούν να διαστρέψουν το ευαγγέλιο του Χριστού. 8 Αλλά και αν εμείς ή άγγελος από τον ουρανό σάς κηρύττει ευαγγέλιο διαφορετικό απ’ αυτό που σας κηρύξαμε, να είναι αναθεματισμένος! 9 Όπως προείπαμε, και τώρα πάλι λέγω· Όποιος σάς κηρύττει ευαγγέλιο διαφορετικό απ’ αυτό που παραλάβατε, να είναι αναθεματισμένος! 10 Τώρα άραγε επιδιώκω την επιδοκιμασία των ανθρώπων ή του Θεού; Ή ζητώ ν’ αρέσω στους ανθρώπους; Εάν βεβαίως ακόμη επιδίωκα ν’ αρέσω στους ανθρώπους, δεν θα ήμουν δούλος τού Χριστού»! 

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ. Γράψαμε παραπάνω ότι οι ενέργειες που αφορούν στην επιβολή ενός νέου «ευαγγελίου», αποτελούν και κερκόπορτες από τις οποίες σταδιακά επιχειρείται, θελημένα ή αθέλητα ή από άγνοια, η άλωση της Εκκλησίας. 

Το ερώτημα είναι εάν αυτές οι ενέργειες που γίνονται, είναι ηθελημένες, αθέλητες, ενσυνείδητες ή ασυνείδητες, από άγνοια ή και από κακή αντίληψη της Αλήθειας της Εκκλησίας. Ε, αυτό πια το γνωρίζει μόνον ο Θεός, ο οποίος και θα κρίνει όλους μας. 

Όσες φίλες και όσοι φίλοι θέλετε να σχολιάσετε αυτή την ανάρτηση, μπορείτε να ανοίξετε τον ακόλουθο σύνδεσμο: 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0tC81yZELAjCmjgR2AXKjjCBezKRNLzuJLaM3nzrHrLGRbSUZCiYtmcKBM3vKuDmvl&id=100009657090926

——————————–  

* Ο Ανδρέας Κατσιάπης – Γαλανός

είναι πτυχιούχος Α.Ε.Σ. Αθηνών,

πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής Αθηνών,

δημοσιογράφος στην Κατερίνη.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009657090926

email: [email protected]

Ειδήσεις σε ετικέτες

Σχετικά άρθρα