Αναβαθμισμένη παραδόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία στους οδηγούς Ι.Χ. η σήραγγα Κατερίνης, η οποία μέχρι να ανακατασκευαστεί δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ασφάλειας.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο αλλά και τον τεχνικό διευθυντή της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Χρήστο Καλόγηρου, παραδόθηκε σήμερα σε κυκλοφορία αποκλειστικά στα Ι.Χ. ο αμφιδρομημένος ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της σήραγγας Κατερίνης, με μήκος 1,1 χιλιομέτρων.
Τα οχήματα που ξεπερνούν σε μεικτό βάρος τους 3,5 τόνους δεν θα κυκλοφορούν στον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς προσωρινά η κυκλοφορία τους θα διεξάγεται μέσω της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης.
Οι εργασίες στον συγκεκριμένο κλάδο της σήραγγας η οποία χτίστηκε προ 20ετίας, κράτησαν περίπου 15 μήνες. Ο κλάδος παρέμεινε κλειστός τα τελευταία δύο χρόνια.
Όπως επισημάνθηκε αρμοδίως, οι διερχόμενοι οδηγοί θα εξοικονομούν περίπου 8’ λεπτά διαδρομής μέσα από τον κλάδο της σήραγγας Κατερίνης. Σε περίπου έναν χρόνο, ήτοι την άνοιξη του 2025, αναμένεται και η παράδοση σε κυκλοφορία του νότιου κλάδου της σήραγγας, σύμφωνα με τη διοίκηση του υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και τους ιθύνοντες της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου»
Όπως παραδέχθηκαν οι κ. κ. Ταχιάος και Καλόγηρου, η σήραγγα μέχρι πρότινος δεν πληρούσε τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Όμως μετά τις παρεμβάσεις σύγχρονης τεχνολογίας που πραγματοποίησε η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» με τις εργασίες που της ανέθεσε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και, σύμφωνα πάντοτε με τους δύο άνδρες, η κυκλοφορία των οχημάτων πλέον θα διεξάγεται με ιδιαίτερα επίπεδα ασφάλειας, εναρμονισμένα με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφαλούς λειτουργίας σηράγγων.
Η κυρία παρέμβαση στην οποία στάθηκαν οι ιθύνοντες του έργου είναι η επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε ενδεχόμενο πυρκαγιάς.
Όπως είπε σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο τεχνικός διευθυντής της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Χρήστος Καλόγηρου, παλαιότερα, «σε περίπτωση μεγάλης πυρκαγιάς, η οροφή της σήραγγας θα κινδύνευε με κατάρρευση σε μισή ώρα».
Πλέον, ωστόσο, όπως τόνισε, «με τα υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας που εγκαταστάθηκαν, η κατάρρευσή της θα έπαιρνε ώρες», και έτσι τα πληρώματα της Πυροσβεστικής, τα οποία πρόσφατα πραγματοποίησαν σχετική άσκηση ετοιμότητας πλήρους κλίμακας, θα έχουν περισσότερο χρόνο ώστε να σβήσουν τις φλόγες.
Ακόμη, η αναβαθμισμένη σήραγγα θα διαθέτει σύγχρονο σύστημα πυρανίχνευσης, σύστημα ελέγχου και τηλεδιοίκησης εγκατεστημένο στη Λάρισα για να παρακολουθείται αδιάλειπτα η κυκλοφορία των οχημάτων εντός του κλάδου, διαδρόμους διαφυγής σε περίπτωση ατυχήματος, εξαερισμό, αλλά και φωτισμό led με εξοικονόμηση ενέργειας η οποία θα ξεπερνά το 50%.
Ταχιάος: Έργο με γνώμονα την ασφάλεια
Ως «πολύ μεγάλο και πολύ δύσκολο έργο» το οποίο πραγματοποιήθηκε «με γνώμονα την ασφάλεια τόσο των διερχόμενων, όσο και των κατοίκων της περιοχής», περιέγραψε την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών στη σήραγγα Κατερίνης ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.
Η σήραγγα, σύμφωνα με τον υφυπουργό, «παραδόθηκε προ 20ετίας, χωρίς να έχει τις προδιαγραφές οι οποίες θα έπρεπε να υπάρχουν».
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ακόμη ότι η αναβάθμιση του τελευταίου τμήματος του ΠΑΘΕ είχε μείνει πίσω και χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη σήραγγα ως «ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο».
Όπως ακόμη γνωστοποίησε, «τις ίδιες παρεμβάσεις κάνουμε σε όλες τις σήραγγες της Εγνατίας Οδού, οι οποίες όπως τόνισε «θα πιστοποιηθούν σε Κατηγορία Α’», ώστε η Ελλάδα να δημιουργήσει «ένα από τα ασφαλέστερα οδικά δίκτυα στον κόσμο».