Η τελική κινητικότητα σηματοδοτεί την ολοκλήρωση ενός υπέροχου ταξιδιού με πολιτιστική ανταλλαγή, μάθηση και φιλία.
To 14o Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης, συμμετείχε στην τέταρτη διακρατική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιo του Προγράμματος ERASMUS+KA210 με τίτλο «Inclusion Under Tolerance» με κωδικό έργου 2021-2-PT01-KA210-SCH-000048146 που έλαβε χώρα στη Σμύρνη της Τουρκίας από τις 04 έως 08 Μαρτίου 2024 και εκπροσωπήθηκε από τον διευθυντή του σχολείου κ. Τόνα Σωτήριο, τη συντονίστρια του προγράμματος κ. Γιαμουρίδου Μαρία, καθώς και τις εκπαιδευτικούς της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείου, την κ. Μπατάλα Παρασκευή και την κ. Τόκα Αικατερίνη.
Η τελική κινητικότητα σηματοδοτεί την ολοκλήρωση ενός υπέροχου ταξιδιού με πολιτιστική ανταλλαγή, μάθηση και φιλία.
Αυτή η εξαιρετική εμπειρία δεν ανέδειξε μόνο τις ποικίλες παραδόσεις, τα τοπικά ήθη και έθιμα, αλλά παρουσίασε και δημοσιοποίησε τις εκπαιδευτικές δράσεις και τα ταλέντα κάθε συμμετέχουσας σχολικής μονάδας και υπογράμμισε τη δύναμη της συνεργασίας στην προώθηση της ενσωμάτωσης και της ανοχής.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, εργαστήρια και σεμινάρια λειτούργησαν ως πλατφόρμες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να μοιραστούν απόψεις, να συζητήσουν επείγοντα θέματα και να εξερευνήσουν καινοτόμες λύσεις. Από τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος έως τη διαπολιτισμική επικοινωνία, οι συμμετέχοντες αναλάμβαναν ένα σημαντικό διάλογο, αποκτώντας πολύτιμες απόψεις και εμβαθύνοντας την κατανόησή τους για τις παγκόσμιες προκλήσεις.
Ένα από τα σημαντικότερα σημεία της κινητικότητας ήταν οι παρουσιάσεις των μαθητών, όπου άτομα από διαφορετικές προελεύσεις ενώθηκαν για να παρουσιάσουν τα έργα και τα ευρήματα της έρευνάς τους. Αυτή η συνεργατική προσπάθεια όχι μόνο γιόρτασε την ακαδημαϊκή επίτευξη, αλλά επέδειξε τον πλούτο της πολυμορφίας και τη δύναμη της ενότητας.
Επιπλέον, το παραδοσιακό φεστιβάλ χορού ένωσε τους συμμετέχοντες μέσω της μουσικής, του ρυθμού και της κίνησης. Φορώντας ζωηρές στολές και ενθαρρυμένοι από το πνεύμα της κοινότητας, μαθητές και εκπαιδευτικοί αγκαλιάστηκαν την ευκαιρία να βιώσουν τον πολιτισμό του άλλου, προάγοντας έτσι ένα αίσθημα εκτίμησης για την πολυμορφία.
Πέραν των οργανωμένων δραστηριοτήτων, η πολιτιστική εξερεύνηση έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να διαμορφώσει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων. Από την εξερεύνηση ιστορικών μνημείων μέχρι την απόλαυση της τοπικής κουζίνας, κάθε στιγμή ήταν μια ευκαιρία να γιορτάσουν τη μοναδική κληρονομιά της Σμύρνης και να δημιουργήσουν διαρκείς συνδέσεις μεταξύ τους.
Ωστόσο, η πραγματική ουσία της κινητικότητας βρίσκεται στις σχέσεις που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στα εταιρικά σχολεία. Καθώς μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν σε έργα, μοιράστηκαν γεύματα και αντάλλαξαν ιστορίες, οι δεσμοί φιλίας και αμοιβαίου σεβασμού ενισχύθηκαν με κάθε παρελθοντική ημέρα. Αυτές οι συνδέσεις υπερέβησαν γεωγραφικά όρια, θέτοντας τις βάσεις για συνεχιζόμενη συνεργασία και κατανόηση πέρα από το πρόγραμμα Erasmus+.
Στον πυρήνα της, η κινητικότητα Erasmus+ στη Σμύρνη, προσωποποίησε τις αρχές της ενσωμάτωσης και της ανοχής, ενώνοντας άτομα από διαφορετικές προελεύσεις και προάγοντας ενδιαφέρουσες αλληλεπιδράσεις. Το πρόγραμμα ενισχύθηκε όχι μόνο από την εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά προώθησε την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή. Καθώς οι συμμετέχοντες επιστρέφουν στα αντίστοιχα σχολεία τους, φέρνουν μαζί τους όχι μόνο αγαπημένες αναμνήσεις, αλλά και μια ανανεωμένη δέσμευση για τη δημιουργία μιας πιο ενσωματωμένης και ανοιχτής κοινωνίας.
Ο Διευθυντής του σχολείου
ΤΟΝΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ.