Πρωταπριλιά σήμερα φίλοι μας και όπως κάθε χρόνο, προσπαθήσαμε να βρούμε ένα όμορφο ψέμα, που θα σας έκανε προς στιγμήν να πιστέψετε ότι κάτι άλλαξε στην μικρή μας πόλη σχετικά με το ποδήλατο.
Δυστυχώς όμως τα ψέματα τελείωσαν. Εδώ και 15 χρόνια από την ίδρυση του συλλόγου μας είμαστε σίγουροι πλέον ότι κανείς σε αυτή την πόλη δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει κατάλληλες υποδομές για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλάτων. Όταν λέμε κανείς, δεν εννοούμε τους ποδηλάτες αλλά τους υπεύθυνους φορείς οι οποίοι ασχολούνται με το ποδήλατο μόνο στα προεκλογικά τους φυλλάδια. Μόνο η σημερινή Δημοτική αρχή έχει 17 συνολικά αναφορές για το ποδήλατο στο προεκλογικό της πρόγραμμα.
Όλα αυτά τα χρόνια ακούσαμε και πιστέψαμε τις παρακάτω υποσχέσεις όλων των διοικήσεων του Δήμου μας, οι οποίες όμως όλες έπεσαν στο κενό:
2012 -Μελέτη για την ένταξη του ποδηλάτου από το Τμήμα Βιώσιμης Κινητικότητας του Ε.Μ.Π.,
2016 -Μελέτη για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στα πλαίσια του ΣΒΑΑ η οποία όντως είχε προχωρήσει αλλά διάφορα τοπικά συμφέροντα και η ασυνεννοησία μεταξύ τοπικών φορέων την ακύρωσαν,
2020- Μελέτη για προσωρινούς ποδηλατοδρόμους στα πλαίσια των μέτρων του COVID-19, και
2022- Μελέτη για το ΣΒΑΚ η οποία είναι ακόμη κλειδωμένη στα συρτάρια και η οποία όπως είχαμε προφητεύσει έγινε για τα μάτια του κόσμου και για την δυνατότητα πρόσβασης στα κονδύλια του Πράσινου Ταμείου.
Από τα παραπάνω τίποτα δεν εφαρμόστηκε, για τον απλούστατο λόγο ότι κανείς από τους Δημάρχους μας, τους Αντιδημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια δεν πίστεψε ότι η ασφαλής μετακίνηση πεζών και ποδηλατών μπορεί να δώσει ανάσα στην πόλη και για αυτό δεν νοιάστηκαν να τους δώσουν τον κατάλληλο χώρο για να κινηθούν.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση, όταν λίγο καιρό μετά την ολοκλήρωση του ΣΒΑΚ η προηγούμενη Δημοτική αρχή εκπόνησε μελέτη αστικής ανάπλασης της οδού Θεσσαλονίκης χωρίς να συμπεριλάβει ποδηλατόδρομο σε έναν δρόμο που έχει όλα τα κατάλληλα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για αυτό. Από την άλλη, ούτε η σημερινή Δημοτική αρχή που υλοποιεί σήμερα το έργο έκανε καμία προσπάθεια να αλλάξει τη μελέτη και να συμπεριλάβει τον ποδηλατόδρομο στα σχέδια.
Η αλήθεια είναι ότι οι υποδομές για ποδηλατόδρομους είναι ένα δύσκολο κομμάτι για να ασχοληθούν οι τοπικοί μας άρχοντες, ειδικά αν δεν πιστεύουν κιόλας στη χρησιμότητά τους, μιας και θα δημιουργήσουν συγκρούσεις και μπορεί να διχάσουν τον κόσμο. Έτσι οι πολιτικοί μας ασχολούνται συστηματικά με Άρτον και Θεάματα για να έχουν τον περισσότερο κόσμο ευχαριστημένο.
Θα μπορούσαν αν το πίστευαν, να είχαν ασχοληθεί συστηματικά με την εκπαίδευση στα σχολεία σχετικά με την ασφαλή οδήγηση ποδηλάτου, κάτι που κάναμε εμείς εθελοντικά όλα αυτά τα χρόνια στο βαθμό που μπορούσαμε.
Θα μπορούσαν να είχαν τοποθετήσει κατάλληλες και σε ικανό αριθμό, σχάρες ποδηλάτων κάτι που επίσης κάναμε πολλές φορές με δικά μας έξοδα.
Θα μπορούσαν να δώσουν έμφαση στην οδική ασφάλεια με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών της οδού, των πεζών και των ποδηλατών, για την οποία πολλές φορές δώσαμε το παράδειγμα με διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης όπως για την προτεραιότητα των πεζών στις διαβάσεις, για την παράνομη αφισοκόλληση, για την παράνομη στάθμευση, την παράνομη κατάληψη δημόσιου χώρου.
Μπορεί τα ψέματα να τελείωσαν και να μην περιμένουμε άλλους προφήτες, εμείς όμως θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για να εντάξουμε το ποδήλατο σαν ένα μέσο βιώσιμης μετακίνησης στην πόλη της Κατερίνης. Στον αγώνα αυτό φίλοι ποδηλάτες σας χρειαζόμαστε ενεργούς υποστηρικτές στις δράσεις που διοργανώνουμε και περιμένουμε την έμπρακτη συμπαράστασή σας.
Καλό μήνα!